فیشیال پوست(Facial)

پوست صورت آینه تمام بدن است، سلامتی و بیماری اعضای بدن و افزایش سن را می توان در پوست صورت یافت. به یاد داشته باشید راه های مختلف مراقبت و زیبایی پوست نباید شما را از یافتن دلیل وجود لک و جوش و سایر موارد غافل سازد.

سطح پوست انسان از سلول های شاخی پوشیده  است، سلول‌های مرده‌ای که در واقع از پوست در برابر عوامل خطرساز بیرونی محافظت می‌کنند. هر ماه در حالت طبیعی این سلول‌های شاخی شکل از بین می‌روند و سلول‌های جدیدی جایگزینشان می‌شوند. سلول‌های مرده جمع شده روی سطح پوست، از میزان درخشندگی و شادابی پوست می کاهند.

فیشیال پوست چیست ؟

فیشیال یک روش درمانی رایج برای داشتن پوستی سالم و درخشان است. این روش درمانی در چند مرحله و با ابزارهای متفاوت، به صورت غیر تهاجمی و به مدت 1 ساعت انجام می‌شود.

در این یک ساعت می‌توان بسیاری از مشکلات پوستی مانند جوش‌های سرسیاه یا کومودن را از بین برد.

انواع فیشیال پوست

فیشیال پوست انواع مختلفی دارد و هرکدام با توجه به نوع پوست و شرایط هر شخص  طراحی شده‌ است، از جمله می توان به  پاکسازی عمقی صورت، فیشیال پیشگیری از آکنه، فیشیال ضد پیری، فیشیال روشن کننده پوست، فیشیال نور درمانی، فیشیال آنزیمی، فیشیال پیلینگ شیمیایی (لایه برداری) و میکرودرم اشاره کرد.

در حال حاضر استفاده از LED، نمک کریستالی رایج ترین شیوه های فیشیال است. در حالت پایه و معمول، برای فیشیال از موادی به عنوان آبرسان، روشن کننده و پاک کننده صورت استفاده می شود. در برخی موارد خاص، بسته به نوع و مشکلات پوستی، از درمانهایی مثل پارافین تراپی می توان استفاده کرد.

برای مناسبت های خاص مانند عروسی فیشیال های مخصوصی وجود دارد که بیشتر تمرکزشان بر روی درخشندگی و طراوت پوست می باشد.

مزایای فیشیال پوست

  • انجام مراحل درمانی و مراقبتی پوست
  • پاکسازی پوست
  • ماساژ صورت برای آرامش
  • جوانسازی و کاهش چین‌وچروک‌
  • برطرف کردن آسیب‌های پوستی
  • بهبود گردش خون
  • درمان مشکلات پوستی از قبیل جوش سرسیاه، آفتاب سوختگی و غیره
  • لیفت پوست
  • درمان گودی، سیاهی و پف زیر چشم
  • صاف و یکدست شدن رنگ پوست
  • کمک به سم‌زدایی پوست
  • بهبود روال مراقبت از پوست

چه زمانی فیشیال پوست نباید انجام شود؟

در صورت بارداری، شیردهی یا یا هر شرایط خاص دیگر با پزشک مشورت کنید.

بهتر است در طول تابستان، پیلینگ شیمیایی یا دیگر درمان‌های لایه برداری انجام نشود، چون در این روش‌ها لایه فوقانی پوست از بین می‌رود و پوست نسبت به آفتاب سوختگی و آسیب‌های نور فرابنفش حساس خواهد شد.  گرمای تابستان نیز می‌تواند شرایط را تشدید کند.

در صورت داشتن پوست حساس یا مستعد آکنه و جوش، با پزشک مشورت کنید چون بعضی مواقع فیشیال  باعث تحریک یا آسیب بیشتر پوست خواهد شد.

فیشیال پوست مردان با خانم ها مشابه است بجز مواردی مانند نیازهای پوستی و مواردی از جمله آسیب‌های تیغ زدن، موهای زیر پوستی و حساسیت پوست.

مراقبت های قبل از انجام فیشیال

1-بهتر است چند روز قبل از فیشیال، لایه برداری پوست انجام نشود.

2-به آقایان توصیه می شود 2تا 3 روز قبل از انجام فیشینال صورت خود را شیو نکنند.

3-افرادی که دچار آفتاب سوختگی شده اند تا بهبودی کامل نسبت به انجام فیشیال اقدام نکنند.

4-فیشیال را چند روز قبل از مراسم خاص انجام دهید.

5-به دلیل ماساژ صورت و گردن، زیور آلات همراه خود نداشته باشید.

6- هر نوع بیماری و مصرف دارو را به پزشک اطلاع دهید.

1-فیشیال تخصصی

برای انتخاب بهترین روش فیشینال پوست، بهتر است ابتدا پوست شما توسط متخصصان حرفه ای بررسی شود. در فیشیال VIP علاوه بر انجام فیشیال کلاسیک با کمک میکرودرم ابریژن و دستگاه‌های تخصصی پوست، پاکسازی پوست صورت انجام می شود. تعداد جلسات بسته به نوع پوست و شرایط هر شخص متفاوت خواهد بود.

2-فیشیال کلاسیک

در فیشیال کلاسیک عملیات پاکسازی بدون استفاده از هیچ تکنولوژی پیشرفته و برقی انجام می گیرد. فیشیال کلاسیک مناسب انواع پوست خشک تا عادی است. اگر فردی دارای اگزما باشد، باید از بخور صورت اجتناب کند و دستمال مرطوب گرم را جایگزین نماید.

مراحل فیشیال و پاکسازی پوست

قبل از شروع هر کار ابتدا باید نوع پوست، سبک زندگی، تغذیه، بیماری ها و داروهای مصرفی، آلرژی و مواردی از این قبل را برای کارشناس زیبایی مشخص شود تا بداند چه مواردی روی پوست شما تاثیر منفی دارد. پس از آن مراحل مختلف فیشیال بنا به نیاز پوست شما به ترتیب زیر انجام خواهد گرفت:

1-پاکسازی پوست:

مرحله اول Facial پاکسازی است. ابتدا موهای شما با استفاده از یک هدبند، از روی صورت کنار می روند. سپس از پاک‌کننده‌های مناسب جنس پوست هر شخص برای پاکسازی پوست به صورت سطحی بوسیله پد پنبه‌ای یا اسفنج‌های مخصوص و دستگاه‌های شست و شوی صورت برای حذف آرایش و چربی استفاده می شود.

2-آنالیز پوست صورت:

چشم ها با یک چشم بند مخصوص بسته می شود تا به چشم ها آسیب نرسد. سپس فرد متخصص با کمک یک لامپ بزرگ نما، پوست صورت شخص را بررسی می کند.

نوع پوست شما از نظر خشک یا چرب بودن، حساس، مختلط و یا نرمال بودن بررسی می شود. وجود آکنه، جوش های سر سیاه، جوش های سر سفید، چروک های پوست، آسیب های ناشی از نور خورشید و کم آبی بدن بررسی می شود.

با توجه به این اطلاعات، روش درمان و محصولات مناسب با پوست هر شخص مشخص می شود.

3-بخاردهی:  

بخاردهی برای پاکسازی عمقی و لایه‌برداری سطحی و سم زدایی پوست انجام می‌شود، دستگاه بخار لایه نازکی از بخار گرم را به پوست صورت شما هدایت می کند. این بخار دهی پوست را نرم می کند و منافذ پوست باز می شود و برای  مراحل بعدی فیشیال آماده است، کومودون‌های سیاه و جوش‌های زیر پوستی نیز برای تخلیه آماده می‌شوند. بخاردهی آرامش خوبی نیزبرای پوست صورت فرد ایجاد می کند.

در صورتی که پوست صورت مراجع حساس باشد، امکان حذف این مرحله وجود دارد.

4-لایه برداری:

پوست با بخاردهی آماده شده است و بوسیله دستگاه‌های مخصوص لایه‌بردار و مواد ویژه( به روش مکانیکی یا شیمیایی)‌ کار لایه‌برداری انجام می شود. لایه برداری با حذف سلول‌های شاخی سطح صورت انجام می شود و پوست صورت را لطیف می‌کند. لایه بردار های مکانیکی دارای یک سطح ناهموار (میکرو مهره ها) برای از بین بردن سلولهای مرده سطح پوست می باشند

لایه بردارهای شیمیایی، از آنزیم ها و اسید ها برای سست کردن پیوند بین سلولهای مرده استفاده می کنند. لایه بردارهای شیمیایی شدت های متفاوتی دارند. لایه بردارهای قوی به عنوان یک درمان مستقل یا مرحله ای مستقل از فیشیال صورت استفاده می شوند.

5-استخراج:

امکان تخلیه کومودون‌های سیاه و جوش‌های زیر پوستی و هرگونه آلودگی نفوذ کرده به لایه‌های زیرین پوست در این مرحله وجود دارد.

لایه برداری، استخراج جوش های سر سیاه و سر سفید را آسان می کند. اما در هر صورت این مرحله ممکن است اندکی دردناک باشد و اگر این کار درست و اصولی انجام نشود باعث پاره شدن مویرگ ها و تغییر رنگ در صورت می شود.

6-ماساژ صورت:

پوست پاکسازی‌ شده در این مرحله با استفاده از مواد الاستیک مخصوص، مانند افلوراژ ها پوست ریلکس و آرام می شود. ماساژ با کرم‌ها و روغن‌ها مخصوص و مناسب صورت می‌گیرد. ماساژ خون‌رسانی را در صورت فزایش می دهد چین و چروک‌های ناشی از افزایش سن را کاهش می دهد.

7-ماسک صورت:

پوست هر فرد ماسک مناسب هر شخص برای استفاده انتخاب می شود. ماسک به مدت 10 تا 20 دقیقه بر روی پوست صورت شما باقی می ماند.

در آخر از تونر، آب‌رسان، کرم دور چشم، کرم ضدآفتاب و کرم های مرطوب کننده مغذی بر روی پوست فرد استفاده می شود.

فیشیال انواع پوست:

۱. فیشیال پوست عادی و خشک

پاک‌سازی عمیق، ماساژ پوستی، استفاده از بخور صورت برای ازبین‌بردن آلودگی‌ها، و ماسک یا سرم مرطوب‌کننده که در مرحله آخر استفاده می‌شود. اگر پوست خشکی دارید ، از لایه برداری بیش‌ازحد استفاده نکنید.

۲. فیشیال پوست مختلط

پوست مختلط ترکیب پوست چرب و طبیعی و خشک است. در فیشیال پوست مختلط باید از محصولات ملایم استفاده شود تا مشکلاتی از جمله جوش و آکنه بوجود نیاید.

۳. فیشیال پوست چرب

در این مورد بهتر است از محصولات طبیعی و ارگانیک استفاده شود و پس از تمیزکردن پوست و تخلیه، ماسک و سرم مخصوص پوست چرب استفاده شود. فیشیال پوست باعث کوچک شدن چرب منافذ پوست خواهد شد.

در این قسمت به توضیح مختصری درباره انواع فیشیال می پردازیم:

  1. فیشیال آروماتراپی یا رایحه‌درمانی

این نوع از فیشیال فرایندی مشابه فیشال کلاسیک دارد، با این تفاوت که از روغن‌های معطر و مفید برای پوست استفاده می‌شود. فیشیال آروماتراپی برای آرامش ذهن نیز مناسب است.

سلول‌های موجود در روغن‌ها به‌هنگام ماساژ، جذب پوست می‌شود و به بازسازی سلول‌های پوست کمک می کند. این فیشیال شامل مراحلی از جمله لایه‌برداری، رطوبت‌رسانی، تونر و کرم زیر چشم نیز هست. فیشیال آروماتراپی برای انواع پوست عادی و خشک مناسب است.

  1. فیشیال ضدپیری

در این فیشیال از محصولاتی که باعث کاهش چشمگیر روند پیری می‌شوند استفاده می شود. خانم‌های بالای ۳۰ سال می‌توانند از این روش استفاده کنند. فیشیال ضدپیری شامل پاک‌سازی عمیق منافذ پوست، لایه‌برداری و میکرودرم است. سپس ماسک لیفتینگ ‌روی سطح پوست قرار داده می‌شود و ماساژ انجام می گیرد. سرم کلاژن‌ساز برای تکمیل عمل فیشیال استفاده می‌شود.

فیشیال ضد پیری برای انواع پوست حتی افرادی که دارای پوست چرب و حساس هستند نیز مناسب است.

  1. فیشیال آب‌رسان پوست

این نوع از فیشیال موجب درخشندگی و رطوب‌رسانی پوست می‌شودو برای خانم‌های ۳۰ سال به بالا مناسب است. در این روش، علاوه بر پاک‌سازی صورت، از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها و سرم‌های مغذی و ویتامینه پوست استفاده می‌شود.

مراقبت های بعد از انجام فیشیال پوست

1- بعد از فیشیال پوست را دست‌کاری نکنید.

2- بعد از انجام فیشیال صورت آرایش نکنید.

3- 1 تا 2 روز قبل از فیشیال ورزش نکنید. عرق کردن و حساس شدن پوست برای پوست مضر است.

4- حداقل تا سه روز بعد از فیشیال از لایه‌بردار استفاده نکنید.

5- حداقل تا یک هفته بعد از انجام فیشیال در معرض نور آفتاب قرار نگیرید. در صورت لزوم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

6- تا یک هفته بعد از فیشیال از بند و وکس استفاده نکنید و برای انجام عمل های دیگر زیبایی با دکتر مشورت کنید.

7- شست و شو را آرام انجام دهید.

8- بعد از فیشیال صورت پوست را ماساژ ندهید.

9- برای به حداقل رسیدن قرمزی و لک‌ بعد از درمان، از فوم یا کرم مناسب استفاده کنید.

10- چند روز بعد از درمان از هیچ محصول پاک کننده برای شست و شوی پوست استفاده نشود.

11-پس از فیشیال صورت از قرارگرفتن در محیط‌های گرم خودداری کنید.

12- به هیچ وجه نباید از تونرها استفاده شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *