مقایسه میکروبلیدینگ و هاشور ابرو

میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدنیگ روش نیمه دائمی و جدیدی برای پرپشت نشان دادن ابروهاست. این روش جدید دائمی نیست و الهام گرفته از دو روش تاتو و هاشور می باشد. انجام این کار حتما باید بوسیله یه فرد متخصص و آموزش دیده انجام شود. در میکروبلیدینگ پس از بی حسی موضعی، با استفاده از نوعی قلم مخصوص که سوزن‌های ریز و بهم پوسته دارد  و شبیه یک مداد یا قلم خطاطی است و فاقد موتور می باشد، هاشور‌هایی ریز و کرکی شکل در لا به لای مو‌های ابرو به طور نامنظم در جهت رویش مو ایجاد می‌شود، با این قلم زدن ابرو‌ها خطوطی با تزریق رنگ گیاهی به بافت پوست به وجود می‌آیند که به موی ابرو شباهت دارند و باعث پرپشت نشان دادن ابرو می شوند. این برش‌های ریزی در سطح پوست کمک می‌کند تا رنگ را به لایه‌های زیرین پوست انتقال پیدا کند. البته در این روش شاهد خون ریزی بسیار محدود و کمی نیز هستیم.

هاشور ابرو چیست؟

یکی دیگر از روش‌های ایمن برای طراحی دائم ابرها، هاشور ابرو است. تاتو و هاشور متفاوت هستند. تاتو تکنیک‌های متفاوتی مانند سایه ابرو، ماژیکی کردن ابرو، تکنیک نقطه‌ای، هاشور زدن و غیره دارد. در این میان تکنیک هاشور ابرو پرطرفدارتر است. در روش میکروپیگمنتیشن پیگمنتر با استفاده از یک دستگاه که هندپیس یا قلم نامیده می شود رنگدانه های مخصوص را درون پوست وارد می کند. هندپیس دارای یک موتور مرکزی می باشد و با توجه به میکروپیگمنتیشن مورد نیاز تنظیم است. به همین دلیل این قلم ها دارای لرزش های ریزی می باشند که یک پیگمنتر حرفه ای و با تجربه و باید این کار را انجام دهد. می توان گفت میکروبلیدنگ یکی از انواع هاشور است. انواع دیگر هاشور ابرو عبارتند از فیبروز و میکروپیگمنتیشن که یک روش دائمی است

فرق هاشور با میکروبلیدینگ چیست؟

۱. اولین فرق هاشور با میکروبلیدینگ در دوام و ماندگاری آن‌ها است. هاشور به مدت ۲ الی ۳ سال ماندگاری دارد، اما میکروبلیدینگ تنها ۶ ماه دوام دارد.

۲. یک ماه بعد از گذشت اولین میکروبلیدینگ متقاضی ریزش رنگ خواهد داشت و باید ترمیم ابرو مجددا انجام شود. در این روش، چون نمی‌توان برای تثبیت، رنگ را به زخم‌ها و خراش‌های قبلی وارد کرد در کنار این خراش‌ها خطوطی دیگر ایجاد می‌شود به همین دلیل تثبیت رنگ به خوبی انجام نمی‌شود.

۳. در روش میکروبلیدینگ خراش چندین باره پوست باعث ایجاد اسکار و جای زخم می‌شود که با هر بار ترمیم این موضوع تشدید خواهد شد، در صورتی که در هاشور ابرو فقط بار اول پوست آسیب می‌بیند و چون فاصله تعداد دفعات ترمیم طولانی است آسیب شدیدی مانند میکروبلیدینگ به پوست وارد نخواهد شد.

۴. فرق هاشور با میکروبلیدینگ در روش کار آن‌ها است. در روش میکروبلیدینگ از طریق یک قلم به صورت دستی رنگ به سطح پوست تزریق می‌شود، اما در روش هاشور یک قلم که دارای موتور برقی است این کار انجام می گیرد. این دستگاه یا هندپیس دارای یک موتور مرکزی می باشد که با دور های متفاوت قابل تنظیم است و با توجه به میکروپیگمنتیشن مورد نیاز تنظیم میشود.

۵. در روش میکروبلیدینگ زخم‌های ایجاد شده سطحی هستند و خون ریزی کمتری دارند، اما در روش هاشور نسبت به میکروبلیدنگ خونریزی کمی بیشتر خواهد بود.

۶. در روش میکروبلیدینگ نسبت به روش هاشور طرح ابرو‌ها بسیار طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

۷. تفاوت دیگر این دو روش در نوع جوهر است. در هاشور از جوهر (INK) استفاده می‌شود، اما در میکروبلیدینگ از رنگدانه (PIGMENT) استفاده می‌شود.

۸. درد ایجاد شده در زمان هاشور بسیار بیشتر از درد در هنگام انجام میکروبلیدینگ است. برخی درد میکروبلیدینگ را مشابه برداشتن ابرو توصیف می‌کنند.

۹. روش هاشور یک روش دائمی است و پاک کردن آن آسان نیست، اما در میکروبلیدینگ چنین نیست و بعد از گذشت ۶ ماه الی یک سال ابرو‌ها به حالت قبل باز می‌گردند.

۱۰. در روش هاشور با گذشت زمان و تغییر مد شما نمی‌توانید مدل ابروی خود را عوض کنید، اما مزیت برتر میکروبلیدینگ این است که می‌توان مدل ابروی را به راحتی تغییر داد.

11- در میکروبلیدینگ به دلیل اینکه فشار و نفوذ رنگ توسط دست انجام می شود فشار در نقاط مختلف ابرو و نفوذ رنگ یکسان نخواهد بود و امکان این که نتیجه در نقاط مختلف ابرو یکسان نباشد وجود دارد، در حالی که در میکروپیگمنتیشن ابرو با استفاده از دستگاهی که عمق نفوذ و میزان دور آن قابل تنظیم است فشار از ابتدا تا انتهای کار یکسان و یکنواخت می باشد.

12- رنگدانه های مورد استفاده در میکروبلیدینگ، جامد است و شدت رنگی بیشتری دارد.

ماندگاری میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

محو و کم رنگ شدن رنگدانه ها در روش های نیمه دائمی آرایشی، معمول است و هر دوی این روش ها نیمه دائمی هستند. برای افزایش ماندگاری ابروها به هر روشی که آن ها را طراحی کرده اید باید ترمیم منظم را جدی گرفت.

اولین ترمیم در فرآیند میکروبلیدینگ و هاشور باید پس از هفته 6 ام انجام شود. پس از آن سرعت محو شدن به عواملی مثل نوع پوست، نحوه مراقبت از پوست و شست و شو بستگی دارد.

در صورت داشتن پوست چربی، حضور مداوم در استخر و یا بودن زیر نور آفتاب در مدت های طولانی، فاصله زمانی ترمیم پوست کمتر خواهد بود.

میکروبلیدینگ یا هاشور

در صورتی که تمایل به داشتن ظاهر طبیعی در ابروهایتان هستید میکروبلیندینگ برای شما مناسب است ولی اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه آرایش دارند و می خواهند ابروهایشان به چشم بیایند هاشور ابرو را انتخاب کنید.

در صورتیکه قبلا تتو انجام داده اید امکان این که میکروبلیندینگ روی ابروهای شما خوب نباشد وجود دارد، پس از روش هاشور استفاده کنید.

اگر ابروها خیلی خالی و کم پشت باشد و یا متقارن نباشد هاشور ابرو برای شما مناسب تر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *