مزایا و معایب آرایش دائم

بعضی خانم ها عادت دارند وقتی از خانه بیرون می روند آرایش داشته باشند، ولی گاهی فرصت کافی برای انجام این کار را ندارند و این یعنی نیاز به یک روش برای پاسخ به این نیاز احتیاج داریم و این پاسخ آرایش دائم می باشد. آرایش دائم  روشی آرایشی است که از تاتو و میکروپیگمنتیشن به عنوان ابزاری در طراحی قسمت های مختلف صورت برای زیباتر شدن چهره استفاده می شود.

برای آرایش دائمی صورت، از ابزاری مانند قلم استفاده می شود که دارای سوزنی ظریف برای قرار دادن رنگ های ساخته شده از مواد معدنی در زیر پوست می باشد، این رنگ ها با کیفیت و ایمن هستند. این روش آرایشی بسته به اینکه در کدام قسمت صورت انجام می شود اسامی مختلفی دارد از جمله تاتو خط چشم مینیاتوری، تاتو خط لب، تاتو رژلب، تاتو پزشکی و میکروپیگمنتیشن ابرو.

میکروپیگمنتیشن روشی است که با استفاده از دستگاه‌های استاندارد و وسایل یک بار مصرف استریل، امکان ارائه آرایش دائمی با توجه به خواست مشتری را به  پیگمنتر می دهد. در این روش کاشت رنگدانه‌های زیست سازگار در عمق مشخصی از پوست، با حداقل آسیب به بافت پوستی صورت می گیرد. تکنیک میکروپیگمنتیشن علاوه بر کاربردهای زیبایی در حوزه پزشکی نیز کاربرد وسیعی دارد.

آرایش دائمی با تاتو و خالکوبی متفاوت است و  بین آرایش دائمی و خال کوبی تفاوت زیادی وجود دارد، اگرچه این دو به روشی مشابه انجام می شوند، اما هنگام کشیدن تاتو ، رنگ ها به لایه های عمیق زیر پوست وارد می شوند و پاک کردن آن با لیزر امکان پذیر می باشد. در آرایش دائمی، رنگ ها به زیر لایه های سطحی پوست وارد می شوند و در صورت نیاز به از بین بردن آن، نیازی به آسیب به پوست نیست و از بین بردن آن روشی آسان است. همچنین، تاتو می تواند با گذشت زمان تغییر رنگ دهد و آرایش دائمی در تمام مدت به همان رنگ باقی بماند.

نتیجه ای که آرایش دائم در پی دارد ، بهبود نقاط ابروها، لب و چشم ها با استفاده از رنگ می باشد. نتیجه به دست آمده در ابتدا تیره تر است که دلیل آن هم باقی ماندن رنگ در بالاترین لایه های اپیدرمی پوست می باشد. پس از گذشت چند روز، رنگ روشن تر شده و با پوست اندازی لایه های بالایی اپیدرم، سلول های مرده از بین رفته و سلول های تازه جایگزین آنها خواهند شد.

در چه قسمت هایی از صورت می توان از آرایش دائمی استفاده کرد؟

آرایش  دائمی چشم و ابرو که شامل حالت دادن به ابرو و کشیدن خط چشم ثابت است.

برای آرایش دائمی برای لب ها میتوان از رژ لب دائم و هم خط لب دائم استفاده کرد که این کار نیاز استفاده روزانه از رژ لب و یا خط لب را برطرف می کند که این کار هم  باعث صرفه جویی در وقت می شود و  هم ظاهر جذابی به لب ها می دهد.

بکارگیری تکنیک آرایش های دایم در بقیه نواحی صورت علمی غیر استاندارد می باشد و ممکن است بر زیبایی عمومی صورت اثر منفی داشته باشد. آرایش دائم توسط یک پیگمنتر، بایستی با رعایت کلیه قواعد آموزشی و بهداشتی انجام شود.

تاریخچه آرایش دائم

اولین آرایش دائم را تاتوکار معروف بریتانیایی به نام ساترلند مک دونالد در سال 1902 انجام داده است. این طراح مد پس از آن به امریکا سفر کرد تا این شیوه آرایشی را به یک روش رایج در این ایالت تبدیل کند. در سال 1930 این روش به یکی از تکنیک های آرایش مد روز تبدیل شد و عده زیادی از خانم ها بدون این که تخصصی در این زمینه داشته باشند، عمل تاتو را انجام می دادند. در گذشته، تاتو به عنوان عمل کاشت رنگ معرفی می شد به شکلی که رنگ های گیاهی زیر لایه های پوست تزریق می شد.

تفاوت میکروپیگمنتیشن با تاتو

میکروپیگمنتیشن روشی تقریبا شبیه به تاتو است، با این تفاوت که در این روش، رنگ مانند موهای ابرو و در جهت رویش موهای ابرو روی پوست نقاشی می شود و تفاوت آن با تاتوهای قدیمی این است که دیگر یک کادر پررنگ و ناجور وجود ندارد، فقط تارهایی مانند مو با سوزن نازکی داخل ابرو کشیده می‌شوند که زیاد پررنگ نیست و رنگی طبیعی دارند. تفاوت پیگمنت با تاتو در روش اجرای آن، همچنین بدون درد و خونریزی بودن آن است که درنتیجه التهاب کمتری ایجاد می‌کند.

در گذشته فردی که تاتو انجام می‌داد ممکن بود تا چند روز نتواند در اجتماع ظاهر شود ولی در این روش، بسته به نوع پوست و ویژگی‌های بدن افراد، التهاب و زخم بسیار کم است.

در پیگمنت به دلیل استفاده از کارتریج‌های یکبار مصرف و رنگ ‌های تست شده، ایمنی و بهداشت کار بسیار بالا و خطر انتقال بیماری بسیار پایین است. باتوجه به ظریف بودن سوزن‌های این دستگاه، درد حاصل از این کار به‌ شدت کاهش یافته است و تقریبابدون درد است.

تکنیسینی که می‌خواهد میکروپیگمنتیشن انجام دهد، باید گواهینامه آموزشی با واکسیناسیون هپاتیت B و کزاز و بیمه تخصصی مسئولیت داشته باشد. نظارت پزشکی می‌تواند ضمانتی بر رعایت اصول بهداشتی، انتخاب مناسب بیماران و حذف موارد پرخطر باشد.

به یاد داشته باشید خون و مایعات بافتی هر بیمار می‌تواند با ویروس ایدز (HIV)، هپاتیت B، هپاتیت C و دیگر میکروب‌های بیماری ‌زا عفونی شود، به همین دلیل باید از انجام این کار در جاهایی که احتمال می‌دهید این مخاطرات را نمی‌شناسند یا اصول استریلیزه کردن را نمی‌دانند، دوری کنید.

آرایش دائم ابروها

از نواحی مهم و تاثیر گذار در زیبایی چهره، ابروهاست. این ناحیه به دلایل مختلف دچار ریزش مو می شود. با استفاده از آرایش دائم می توان زیبایی را بازگرداند. این کار با انجام روش هاشور زدن مویی، با دستگاه میکرو پیگمنتیشن یا میکروبلیدینگ انجام می شود. هاشور زدن همان کشیدن خطوط بسیار نازک و کرکی شکل در لابه لای ابروهای طبیعی است.

آرایش دائم پلک ها

کشیدن خط چشم باید بطور طبیعی  باشد. پیگمنترها معمولا برای  انجام آرایش دائم  چشم ها، از کارتریج یک سر یا همان یک سوزنه استفاده می کنند. استفاده از این نوع  کارتریج مانع رسیدن صدمه به بافت پوست پلک می شود. هاشور زدن در لا به لای مژه ها انجام می شود که نتیجه کار تا حد امکان جلوه طبیعی داشته باشد.

آرایش دائم لب ها

پیگمنترها با استفاده از کارتریج های سه سر گرد و همچنین استفاده از پماد و قطره های بی حسی قوی مقدار درد این عمل را کاهش می دهند. آرایش لب به صورت خط لب و یا رژ لب صورت می گیرد. اکثر رژلب ها دارای سرب زیادی هستند و با عمل بلعیدن میزان بسیاری از آن وارد بدن می شود، این کار می تواند کمک زیادی برای در امان ماندن از عوارض این ماده مضر بکند.

مزایای آرایش دائمی صورت

۱-نتایج چشمگیر و سریع

۲-عدم ایجاد زخم و خونریزی

۳- عدم ایجاد آلرژی به دلیل استفاده از رنگ های طبیعی

۴- عدم نیاز به آرایش روزانه

۵- صرفه جویی در وقت

۶- عدم ایجاد لک

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *