میکروبلیدینگ ابرو در بارداری

میکروبلیدینگ چیست ؟

میکروبلیدینگ ابرو یکی از روش‌های جدید پر کردن ابروهاست که ماندگاری نسبتا طولانی داشته و برای پر کردن قسمت‌های خالی ابرو یا اصلاح فرم ابروها استفاده می‌شود. این روش کمی تهاجمی است، در میکروبلیدینگ خراش‌های بسیار کوچکی بر روی پوست ایجاد می شود، این خراش‌ها با استفاده از رنگ‌دانه‌های همرنگ موهای طبیعی ابرو پر می شوند تا قسمت‌های خالی را به‌طور کامل پر کنند و ابرو پرتر و جذاب‌تر به نظر برسد. این روش در مقایسه با سایر روش‌های پر کردن ابرو مانند تاتو، هاشور و… طبیعی‌تر است و ماندگاری بیشتری هم دارد.

میکروبلیدینگ باید توسط یک فرد ماهر و متخصص انجام شود تا ابروها کاملا قرینه و یکدست باشند و مقدار مناسبی رنگ‌دانه وارد پوست شود و از همه مهمتر بهداشت به طور جدی رعایت شود. نکته دیگر این که این کار نیاز به ترمیم دارد و حدود ۴ تا ۶ هفته بعد از جلسه اول باید مجددا مراجعه کنید تا فرم ابروها طبیعی‌تر و زیباتر شود و ماندگاری آن نیز بالاتر برود. کلینیک زیبایی نابلکس در اصفهان برای مشاوره و ارائه بهترین روش پرکردن ابرو در کنار شماست. نتایج این روش حدود ۱ تا ۳ سال دوام دارد و بعد از هر ۱۲ تا ۱۵ ماه به ترمیم نیاز دارد. امکان پاک کردن میکروبلیدینگ ابرو بوسیله لیزر وجود دارد. این نکته را نیز بدانیم که میکروبلیدینگ باعث کم شدن رشد ابرو نخواهد شد چون سطح خراش ها عمیق نیست.

می دانیم که دوران بارداری از حساس ترین و مهم ترین دوره عمر هر مادری است و نگهداری و حفظ سلامت از جنین به مادر بستگی دارد. اینکه مارد چقدر به نکات مهم در دوران بارداری و ممنوعیت های توصیه شده عمل کند نشان از توجه به جنین در حال رشد می باشد. یکی از ممنوعیت هایی که برای مادر وجود دارد، استفاده از بعضی اعمال آرایشی و زیبایی مثل رنگ کردن مو و ابرو، لاک زدن و تاتو است. میکروبلیدینگ ابرو نیز از خانواده تاتو است. در میکرو کردن ابروها از وسایل مخصوص این کار از جمله سوزن و دستگاه جوهر استفاده می شود تا به وسیله آن ها رنگ مورد نظر در زیر پوست ابرو تزریق شود. تزریق رنگدانه های مورد نظر برای میکرو کردن ابروها با ضربات پیوسته که با سوزن به پوست ابرو زده می شود صورت می گیرد، این ضربات باعث خراشیده شدن پوست می شود.

اینکه میکروبلیدینگ در بارداری ضرر دارد به اعتقاد برخی از افراد متخصص در این زمینه، احتمال انتقال مواد شیمیایی در حین انجام میکرو کردن ابروها به زیر پوست منتقل می به جنین وجود دارد که این مسئله خطرناک می باشد. انتقال مواد شیمایی مورد استفاده در میکروبلیدینگ کردن ابروها به جنین در 12 هفته اول بارداری یا سه ماه ابتدای بارداری باعث جلوگیری از رشد و تکامل جنین خواهد شد. به همین دلیل بیشتر متخصصین زیبایی پیشنهاد می کنند که خانم های باردار تا اتمام دوره بارداری و شیردهی از میکرو کردن ابرو صرفنظر کنند.

از دیگر مواردی که مانع میکرو کردن ابرو خانم های باردار می شود خطر مبتلا شدن به عفونت می باشد، هرگونه عفونت در دوران بارداری برای مادر و کودک خطرناک است. از مهمترین عوارض مربوط به خدمات میکروبلیدینگ ابرو در بارداری می توان به خطر ناشی از سوزن آلوده اشاره نمود. با توجه به تماس این سوزن با خون، در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی و عدم استفاده از وسایل یک بار مصرف، آلوده بودن خون و درنتیجه وسایل مورد استفاده می تواند به انتقال بیماری هایی نظیر هپاتیت، ایدز منجر شود. باتوجه به محدودیت های دارویی و درمانی دوران بارداری برای مادران، در صورت ابتلا شرایط بسیار دشواری ایجاد خواهد شد.

خانم های باردار این مسئله را بخوبی می دانند که در دوران بارداری پوست صورت دچار تغییراتی زیادی می شود که نمی توان آن ها را پیش بینی کرد. احتمال اضافه وزن در دوران باداری شوید و به همین خاطر پوست شما دچار تغییراتی شود که کاملا در دوران بارداری طبیعی است. بنابراین بعد از اینکه تورم صورت شما بخوابد و شما لاغر شوید تغییراتی را خواهید دید که شاید برایتان خوشایند نباشد.

در سالن های حرفه ای تمامی اصول بهداشتی از صفر تا صد اجرا می شود ولی برای حصول اطمینان و توصیه پزشکان منع از انجام آن وجود دارد. کلینیک زیبایی نابلکس با کادری باتجربه و مورد اطمینان همیشه در جهت رضایت مشتریان، همه تلاش خود را در ارائه بهترین خدمات نموده است.

کاهش خطرات میکروبلیدینگ در دوران بارداری

با توجه به موارد و نکات بیان شده، اگر همچنان تمایل به انجام میکروبلیدینگ ابرو در دوران بارداری دارید پیشنهاد ما انجام اموری است که خطرات این ریسک بزرگ را کاهش دهد.

به مراکزی مراجعه کنید که دارای مجوز وزارت بهداشت می باشد.

دقت کنید از سوزن های یکبار مصرف و وسایل استریل شده برای میکرو کردن ابروهای استفاده شود. رعایت این مسائل باعث کاهش عفونت خواهد شد.

از پیگمنتر بخواهید از رنگ های بدون سرب یا همان رنگ های ارگانیک برای میکرو کردن ابروهای شما استفاده کند.

دقت داشته باشید که ماندگاری رنگ های ارگانیک نسبت به سایر رنگ ها کمتر است و در عین حال، میزان ضرری که به بدن وارد می کند نیز کمتر می باشد.

توصیه و پیشنهاد به مادران باردار

توصیه و پیشنهاد ما به مادران آینده این است که برای میکرو کردن ابروها کمی صبر کنید تا نوزاد شما به سلامت دنیا بیاید و عوارضی در این دوران برای شما و جنین رخ ندهد.

زمانی که پیگمنتر اقدام به میکرو کردن ابروها می کند روی پوست شما خراش و زخم هایی ایجاد می شود. خانم هایی که باردار نیستند به راحتی می توانند این مرحله را پشت سر گذاشته و پوستشان به صورت طبیعی ترمیم می شود و با استفاده از داروهای مخصوص عفونت را برطرف می کنند. اما خانم های باردار در این دوران نمی توانند دارویی را مصرف کنند بنابراین گذراندن این مرحله برایشان سخت خواهد بود و همین باعث می شود عفونت‌های کوچک عوارض بسیار زیادی به جا بگذارند.

میکروبلیدینگ ابرو در ماه‌های آخر بارداری

همیشه به خانم های باردار توصیه می شود که حتی برای رنگ کردن موهای خود تا ماه های آخر بارداری صبر کنند و در ماه آخر برای رنگ و مش کردن موهایشان اقدام کنند. توصیه ما به شما عزیزان این است که پس از به دنیا آمدن نوزادتان برای میکروبلیدینگ کردن ابروهای خود اقدام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *