مراقبت های قبل و بعد از میکرونیدلینگ

مراقبت های قبل از عمل میکرونیدلینگ

1. قبل از انجام میکرونیدلینگ متخصص پوست در مورد روش کار و اقدامات لازم بعد از عمل با شما صحبت خواهد کرد.
2. قبل از انجام میکرونیدلینگ، مصرف برخی از داروهای خاص مانند ایبوپروفن، آسپرین و داروهای ضد آکنه را با مشورت با پزشک متوقف کنید.
3. پزشک همچنین ممکن است از قبل درمان استفاده از رتینوئیدهای موضعی را نیز متوقف کنید.
4. استعمال دخانیات را قبل از انجام میکرونیدلینگ و سایر اقدامات زیبایی ترک کنید.
5. داروهایی که پزشک برای بعد از انجام عمل تجویز می کند به موقع مصرف کنید.
6. از دو روز قبل ناحیه مورد نظر را شیو نکنید.
7. از یک هفته قبل از عمل میکرونیدلینگ از وکس و کرم‌های موبر استفاده نکنید.
8. در صورت داشتن هر بیماری و مصرف دارو پزشک خود را مطلع کنید.
9. هر ضایعه‌ی پوستی مثل تبخال را قبل از انجام میکرونیدلینگ به پزشک خود اطلاع دهید.
10. اگر قبلا نیز از روش‌های درمانی جوان‌سازی پوست‌ استفاده کرده‌اید، به پزشک خود اطلاع دهید.
11. اگر به ماده خاصی حساسیت دارید، پزشک را مطلع کنید.
12. دو تا سه هفته قبل از میکرونیدلینگ از داروهای لایه‌بردار استفاده نکنید.
13. حداقل دو هفته قبل از عمل از تزریق بوتاکس، ژل و چربی پرهیز کنید.
14. اگر از داروهای رقیق کننده خون مانند اسپرین، روغن ماهی، ویتامین e و امگا ۳ استفاده می کنید با مشورت پزشک یک هفته قبل از انجام میکرونیدلینگ مصرف را قطع کنید.
15. وجود تتو در محل انجام عمل را به پزشک اطلاع دهید.
16. حداقل تا یک هفته بعد از عمل از برس های پاک کننده استفاده نکنید.
17. برای رعایت کامل موارد بهداشتی بهتر است این عمل را در مراکز تخصصی زیبایی و مطب پزشک انجام دهید.
18. استفاده از سوزن (کارتریج) مشترک برای افراد مختلف و حتی استفاده از یک کارتریج برای یک فرد در چند جلسه به علت کندشدن سوزن‌ها و همچنین آلودگی باعث تخریب بافت و عفونت می شود و صدمات جبران‌ناپذیری برای سلامت شما ایجاد خواهد کرد.
19. لازمه‌ی انجام یک میکرونیدلینگ ایمن ، استفاده از کارتریج استاندارد، استریل دارای غشای محافظ است تا خون، لنف و مایعات بدن از داخل کارتریج به داخل هند پیس نفوذ نکنند.
برای حفظ ایمنی و بهداشت، در کارتریج‌های استاندارد از نوع خاصی واشر ارتجاعی به نام «ممبران» استفاده شده که مانع از ترشح و انتقال مواد درمانی، خون و مایعات لنفی از کارتریج به داخل هندپیس می‌شود. در صورت نبود غشای محافظ در کارتریج و انتقال مایعات به داخل هندپیس احتمال انتقال عفونت و ویروس‌های هپاتیت و ایدز به افراد دیگر به‌شدت بالا می رود. پس اگر داخل کارتریج‌ها به‌جای «ممبران پلاستیکی»، فنر فلزی مشاهده کردید باید بدانید که این کارتریج ایزوله و ایمن نیست.
کلینیک زیبایی نابلکس در اصفهان، با کادر متخصص و مجرب در محیطی کاملا بهداشتی و استفاده از دستگاه های کاملا ایمن این عمل را پس از بررسی تمام جزییات و شرح کامل به بیمار به شکل کاملا تخصصی انجام می دهد.

مراقبت های روز انجام میکرونیدلینگ

1.پوست خود را تمیز بشویید و هیچگونه لوسیون، کرم، لوازم آرایشی، کرم پودر، ضد آفتاب یا عطر روی پوست خود استفاده نکیند.
2. حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از شروع درمان پزشک، از لیدوکائین برای بی حس کردن موضع مورد نظر استفاده می‌‌کند.
مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ
1. پزشک پس از اتمام درمان از ماسک استفاده می‌کند و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست شما قرار می‌دهد و پس از آن از کرم مرطوب کننده استفاده خواهد کرد.
2. از کمپرس یخ یا آرنیکا (ترکیب ترمیم کننده) یا بروملین (نوعی آنزیم ترمیم کننده) استفاده نکنید، این ترکیبات با فرآیند التهابی طبیعی پوست که برای جوانسازی پوست ضروری است تداخل ایجاد می کنند.
3. از داروهای ضد التهاب مثل پروفن استفاده نکنید چون اجازه طی روند بهبود پوست را به شکل طبیعی نمی دهند.
4. میوه هایی مانند آناناس و مواد غذایی که خاصیت ترمیم کنندگی و رفع التهاب استفاده کنید.
5. فعالیت های ورزشی یا فیزیکی که موجب تعرق پوست می شود انجام ندهید.
6. حداقل تا دو روز در معرض آفتاب مستقیم قرار نگیرید ولی در صورت اجبار در حضور در هوای آزاد از کرم های ضد آفتاب حاوی زینک استفاده کنید و هر ۲ ساعت ضد آفتاب خود را تجدید کنید.
7. در صورت قرار گرفتن زیر نور آفتاب از کلاه لبه دار استفاده کنید
8. کمی قرمزی و التهاب بعد از انجام میکرونیدلینگ معمولاً پس از ۲۴ ساعت برطرف می‌شود
9. سوزش مختصر بعد از انجام میکرونیدلینگ پس از ۲ تا ۴ رفع خواهد شد.
10 . حداقل تا دو روز بعد از میکرونیدلینگ استحمام نکنید و پس از آن از آب پرفشار استفاده نکنید.
11. کرم‌های تجویزی را به صورت منظم استفاده نمایید.
12. مخصوصا پس از شروع پوسته پوسته شدن، پوست را تحریک و دستمالی نکنید.
13. اگر بعد از میکرونیدلینگ پوست صورت‌تان پوسته‌پوسته شد از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید.
14. حداقل تا ۳ روز از محصولات AHA (اسید گلیکولیک)، رتینول و مواد حاوی اسید یا فعال‌کننده استفاده نکنید.
15. از رفتن به استخر و سونا خودداری کنید.
16. بند انداختن یا اپیلاسیون به هر روشی را تا ۳ هفته بعد از میکرونیدلینگ انجام ندهید.
17. بمدت 2 روز از محصولات آرایشی استفاده نکنید.
18. در صورت التهاب و درد استامینوفن مصرف کنید.
19. از آناناس تازه، آب آلبالو، سالمون (امگا-3 و روغن ماهی)، سوپ قلم، مکمل های حاوی کلاژن برای افزایش سرعت ترمیم استفاده کنید.
20. تا حد امکان تا زمان ترمیم کامل پوست از مصرف لبنیات، گندم و شکر پرهیز کنید.
21. در صورت تجویز پزشک برای جلوگیری از بروز عفونت، از کرم آنتی‌بیوتیک موضعی استفاده کنید.

در صورت وجود این علائم به پزشک مراجعه کنید:

1. تب بیش از ۳۸ درجه سانتیگراد
2. تهوع
3. کهیر
4. ترشح زرد یا سبز رنگ
5. خونریزی
6. سردرد

اینها علائم عفونت است و درصورتی که از وسایل بهداشتی در محیطی بهداشتی عمل میکرونیدلینگ انجام شود این عوارض به وجود نخواهد آمد. کلینیک زیبایی نابلکس در شهر اصفهان با بهترین امکانات و محیط استریل بهداشتی میزبان شما خواهد بود.