نواحی تزریق بوتاکس

بعضی از عضلات مانند عضله بین دو ابرو همیشه دچار انقباض می‌شوند و این انقباض ها و فعالیت ممتد عضله در زیر پوست، باعث ایجاد چین و چروک می شود.

بوتاکس ارسال سیگنال از اعصاب به ماهیچه ای که تزریق در آن انجام شده است متوقف کرده و این ماهیچه قابلیت انقباض نخواهد داشت. این عدم حرکت باعث صاف شدن چین و چروک می شود.

تزریق بوتاکس یکی از درمان‌های رایج امروزی برای رفع چین و چروک صورت و تعریق بیش از حد مناطقی مانند زیر بغل مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر فردی که تزریق بوتاکس را انجام می‌دهد بی‌تجربه و غیر متخصص زیبایی باشد ممکن است تزریق را در مناطق ممنوعه انجام دهد. پس هرگز تزریق بوتاکس را در جایی غیر از کلینیک و توسط فرد متخصصی انجام ندهید چون ممکن است به جز موارد ذکر شده از مواد بوتاکس بی کیفیت و تقلبی استفاده کند.

چنانچه تزریق بوتاکس توسط پزشکی حاذق با روش درست و استفاده از ماده مناسب انجام شود نتایج رضایت بخشی در حد جراحی لیفت صورت و سایر عمل های زیبایی صورت بدون جای زخم و نیاز به استراحت و مراقبت خواهد داشت.

در کلینیک زیبایی نابلکس در شهر اصفهان، کارشناسان باتجربه تمام سعی و تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به شما انجام خواهند داد.

بوتاکس (BOTOX) چیست؟

بوتاکس یا آنابوتولینوم توکسین A ، که با نام سم بوتولینوم نیز شناخته می شود از بوتولینوم کلوستریدیوم مشتق شده است و به عنوان یک دارو مستقیماً در ماهیچه ها تزریق شده و چین و چروک ها را کاهش می دهد.

روند انجام بوتاکس در کلینیک زیبایی نابلکس

ابتدا نواحی تزریق باید از مواد آرایشی تمیز شود و با پد الکلی استریل شوند. پزشک متخصص پوست نواحی مناسب برای تزریق را مشخص نموده و تزریق را بوسیله یک سوزن ریزانجام می دهد.

انجام تزریق بوتاکس در کمتر از 10 دقیقه انجام می شود. تاثیر کامل بوتاکس بعد 7 تا 14 روز کاملا مشهود است.

انجام بوتاکس در کلینیک زیبایی نابلکس در شهر در شهر اصفهان با بهترین شرایط بهداشتی صورت می گیرد.

ماندگاری بوتاکس

تاثیر بوتاکس از 3 تا 6 ماه بسته به عمق و میزان چروک ها و ناحیه تزریق و سن افراد متفاوت است. البته این مدت زمان در اولین درمان شما کوتاه تر می شود. کم کم پس از ازبین رفتن تاثیر بوتاکس چین و چروک ها برمی گردند و بهترین توصیه تزریق مجدد و زمان آن با هماهنگی پزشک متخصص می باشد.

کاربردهای زیبایی بوتاکس

تزریق بوتاکس در چه مناطقی از بدن انجام می شود:

مناطقی که از نظر FDA برای تزریق بوتاکس مناسب هستند عبارتند از:

سه نقطه اطراف هر چشم، پنج نقطه بین ابرو، پنج نقطه در پیشانی

  1. عضلات و خطوط افقی پیشانی و خط ابرو

چین و چروک پیشانی افقی ناشی از پیری ژنتیکی است. آفتاب یا مصرف سیگار هم  می تواند منجر به ایجاد چین و چروک هایی شود که عمیق تر و  در نتیجه درمان آن دشوارتر است. تزریق بوتاکس در پیشانی اثر را کاهش می دهد اما خطوط را به طور کامل از بین نمی برد.

در قسمت بالایی پیشانی ماهیچه هایی دارد که بالا رفتن ابروها بوسیله  انقباض آنها انجام می شود و انجام ممتد و مکرر این کار باعث ایجاد  چین و چروک می شود. تزریق بوتاکس برای این ناحیه در پنج نقطه انجام می شود و افرادی که پیشانی بزرگتری دارند تزریق می تواند در نقاط بیشتری انجام بشود.

تزریق نادرست در از ناحیه از صورت، باعث می شود تا شخص براحتی قادر به اخم کردن و حرکت  ابروهای خود به بالا و پایین نباشد و حرکات طبیعی صورتش را از دست خواهد داد.

تزریق بوتاکس در این نقاط برای لیفت ابروها هم قابل انجام است.

 

  1. عضلات بین ابرو با نام گلابلا

خطوط گلابلا (خطوط اخم) چین های عمودی بین ابروها هستند که چهره را خسته یا عصبانی نشان می دهند. تزریق بوتاکس روش موثری در از بین بردن این خطوط در چهره است. تزریق بوتاکس برای این ناحیه در پنج نقطه انجام می شود.

 

  1. تزریق بوتاکس در چروک اطراف دور چشم (پنجه کلاغی)

خطوط پنجه کلاغی، خطوط و چین و چروک هایی هستند که از گوشه چشم ها به طرف شقیقه ها کشیده می شوند. زمانی که  لبخند نمی زنید و چروک های پنجه کلاغی مشخص است می توان با تزریق بوتاکس این چروک ها را از بین ببرید. با تزریق در سه نقطه می توان این چروک ها را از بین برد.

  1. تزریق بوتاکس در بالای بینی (خطوط بانی یا خرگوشی)

خطوط بانی هنگام چروک شدن  بینی ظاهر می شوند. وقتی ما چیزی را می خوریم یا بو می کنیم این خطوط ظاهر می شوند. تزریق بوتاکس در بینی در هر دو طرف بینی می تواند ظاهر این چروک بینی را کاهش دهد.

 

  1. تزریق بوتاکس در چانه (برای جلوگیری از کم رنگ شدن)

با بالا رفتن سن، ماهیچه های چانه ظاهر کم رنگ و باریک ایجاد می کنند. دلیل این تغییرات می تواند از بین رفتن بافت، قرار گرفتن در معرض آفتاب و ریزش استخوان باشد. تزریق بوتاکس موجب شل شدن این عضلات و در نتیجه از بین بردن چروک ها می شود.

 

  1. تزریق بوتاکس در فک و گردن

چروک اطراف گردن دو نوع هستند:

عضلات افقی که بالارفتن سن به صورت طبیعی این خطوط روی گردن ایجاد می شود. با تزریق مقادیر کمی در بالا و زیر چین و چروکها در هر کجا که ظاهر می شوند این چروک ها کاهش می یابد.

عضلات عمودی که این عضلات به ویژه در افرادی که ورزش می کنند نمایان تر است. این ماهیچه ها از بالای قفسه سینه تا خط فک تحتانی کشیده شده و در هنگام لبخند زدن فرد می تواند بیشتر نمایان باشد.

کاربردهای درمانی

1.برخی از اختلالات عصبی مانند فلج مغزی (سربرال پالزی)

2.افتادگی پلک

3.پریدن پلک یا پرش عضلات چشمی

4.میگرن مزمن

5.اسپاسم عضلات گردن

6.مثانه‌ی پرکار یا بیش فعال

7.تعریق بیش از حد (هایپرهیدروز)

اقدامات لازم قبل از تزریق بوتاکس

1.حداقل یک هفته قبل از تزریق بوتاکس نوشیدنی الکلی و دخانیات مصرف نکنید. مواد موجود در این فرآورده ها باعث افزایش تورم و یا کبودی ناشی از تزریق بوتاکس می شود.

2.یک تا دو هفته قبل از تزریق بوتاکس، استفاده از دارو هایی مانند آسپیرین را کاهش دهید زیرا داروهای رقیق کننده های خون می توانند باعث افزایش میزان خونریزی حین یا بعد از تزریق بوتاکس شوند. (کاهش مصرف دارو حتما طبق توصیه پزشک انجام شود)

3.همچنین بهتر است مصرف داروهای ضد التهاب قبل از انجام تزریق محدود شود تا کبودی ناشی از تزریق آن کاهش یابد. (کاهش مصرف دارو حتما طبق توصیه پزشک انجام شود)

در زمان مشاوره کارشناس مربوطه در کلینیک زیبایی نابلکس در شهر در شهر اصفهان را در جریان کامل مصرف دارو و بیماری های زمینه ای خود قرار دهید.

بهترین زمان تزریق بوتاکس

بوتاکس سنین 18 سال و بالاتر مورد تایید می باشد. بهترین زمان تزریق بوتاکس در افراد مختلف متفاوت است. افرادی که زیاد از عضلات صورت استفاده می کنند مثلا زیاد اخم می کنند، احتمال بروز چروک بیشتر است و توصیه می شود تا قبل از عمیق شدن این خطوط از بوتاکس استفاده کنند.

افرادی سبک زندگی ناسالمی دارند و در معرض آفتاب، مصرف الکل یا سیگار هستند نیز نیاز بیشتری به تزریق بوتاکس خواهند داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *