نحوه تزریق بوتاکس

بهتر است قبل از تزریق بوتاکس یک جلسه مشاوره با پزشک داشته باشید تا پزشک بتواند به سوالات شما پاسخ بدهد و با توجه به نیازهایتان برنامه درمانی مناسبی طراحی کند. شاید از نظر  پزشک بهتر است در کنار تزریق بوتاکس از روش‌های دیگری مانند تزریق ژل نیز استفاده کنید. برای دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان کلینیک نابلکس در شهر اصفهان تماس بگیرید.

اطلاعات کامل در ارتباط با سابقه پزشکی و داروهایی که مصرف می‌کنید و پزشک باید از آنها اطلاع داشته باشد را در اختیار او قرار دهید.

انواع روش های تزریق بوتاکس بسته به ناحیه ی مورد نظر جهت، تعداد تزریق مورد نیاز با توجه به عمق و سطح چروک های پوستی متفاوت است.

برای انجام تزریق، ابتدا نواحی تزریق باید از مواد آرایشی تمیز شود و با پد الکلی استریل شوند. پزشک متخصص پوست نواحی مناسب برای تزریق را مشخص نموده و تزریق مقدار مورد نیاز را بوسیله یک سوزن انسولین انجام می دهد. التهاب و قرمز شدن احتمالی پوست ا عادی است و بعد از چند ساعت برطرف می‌شود.

انجام تزریق بوتاکس در کمتر از 10 دقیقه انجام می شود. تاثیر کامل بوتاکس بعد 7 تا 14 روز کاملا مشهود است.

مواد مشابه بوتاکس

دیسپورت (Dysport) و زئومین (Xeomin) دو برند تجاری مشابه بوتاکس (سم بوتولینوم) هستند که مثل بوتاکس باعث شل شدن عضلات می‌شوند و هریک مزایا و عوارض خود را دارند. گاهی برای درمان، ترکیبی از داروها در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا بوتاکس برای خطوط اخم و دیسپورت برای چین‌وچروک اطراف چشم.

تأثیرات تزریق بوتاکس دیسپورت ممکن است زودتر ظاهر شود، اما بوتاکس ممکن است طولانی تر شود. بوتاکس در مقادیر زیاد کشنده است ولی مقدار کم و کنترل شده آن برای چین و چروک مدت هاست استفاده می شود وبی خطر است.

تزریق بوتاکس دیسپورت

تزریق بوتاکس دیسپورت درخانواده ی بوتاکس جای دارد، استفاده از دیسورت ظاهری طبیعی تر و صاف تر بر روی پوست ایجاد می کند و بسیار پرطرفدار است. چون دیسپورت پروتئین کمتری دارد نسبت به بوتاکس بهتر پخش می‌شود و ناحیه تحت درمان طبیعی‌تر و هموارتر به نظر می رسد.

در مواردی که بوتاکس برای فرد تاثیرگذار نباشد،  دیسپورت روش مناسبی است. احتمال این که سیستم ایمنی بدن بعضی افراد در برابر تزریق بیش از حد بوتاکس واکنش نشان دهد وجود دارد ولی چون بوتاکس دیسپورت مقدار کمتری  پروتئین دارد، سیستم ایمنی بدن کمتر واکنش نشان می دهد. دیسپورت در ویال های پودری در بازار موجود است.

بوتاکس مسپورت

اخیراً در ایران یک شرکت داروسازی موفق به تولید بوتاکسی شبیه به دیسپورت با نام تجاری مسپورت شده است که کیفیت آن اعتماد مصرف کنندگان را به خود جلب نموده است و دارای تاییدیه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

تولید مسپورت در کشور نسبت به بوتاکس های چینی مقرون به صرفه بوده و عوارض کمتری دارد.

موارد مصرف بوتاکس مسپورت

از این بوتاکس برای از بین بردن خط اخم، خطوط و چین و چروک های پیشانی، میگرن مزمن، درمان اسپاسم صورت، … استفاده می شود.

تزریق بوتاکس زئومین

تزریق بوتاکس زئومین برای از بین بردن چین و چروک های تمام قسمت های صورت استفاده می شود. از مزایای این بوتاکس این است که لازم نیست در دمای پایین نگه داری شود و در بیشتر کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در کلینیک زیبایی نابلکس در شهر اصفهان بهترین مواد تزریق بوتاکس مورد استفاده قرار می گیرد.

تزریق بوتاکس به گردن چگونه انجام می شود؟

با بالا رفتن سن، رژیم غذایی نادرست، ورزش نکردن و نداشتن تحرک کافی کلاژن سازی  پوست کاهش می یابد که دلیل  افتادگی و شل شدن پوست گردن می باشد. این موضوع برای بعضی افراد خوشایند نیست. یکی از روش های که به این افراد یاری می دهد تزریق بوتاکس به عضلات ناحیه گردن است.

تزریق بوتاکس در عضله گردن همانند تزریق سایر بخش‌های صورت  غیر تهاجمی است.

ابتدا پزشک نواحی مورد نظر دریافت بوتاکس هستند را علامت می‌زند

در نواحی که قرار است تزریق انجام شود بی‌حسی موضعی اعمال می‌کند

پزشک با آمپول‌های مخصوص که سوزن بسیار نازک و ریز دارند تزریق سم بوتولینوم به عضلات گردن و نواحی که دچار چین و چروک شده باشند را انجام می‌دهد.

درمان دردهای گردنی:

بوتاکس علاوه بر کاربرد زیبایی می تواند به کم کردن دردهایی از جمله درد گردن کمک کند. این روش اگر به طور مکرر و همزمان با ترکیب فیزیوتراپی استفاده شود درد مزمن گردن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. قبل از انجام این عمل با کارشناسان کلینیک نابلکس در شهر اصفهان برای دریافت مشاوره تماس بگیرید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس گردن

  1. به مدت 24 ساعت از انجام ورزش خودداری نمایید.
  2. از لمس و مالش ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
  3. تا 24 ساعت از شستن صورت خودداری کنید.
  4. به مدت یک هفته از آب ولرم برای استحمام و شستن صورت استفاده کنید.
  5. تا یک هفته به محیط‌های گرم تردد نکنید.
  6. تا یک هفته طاق باز بخوابید.

ماهیچه پلاتیسما

ماهیچه های ناحیه گردن که باید گردن را حرکت دهند بسیار زیاد هستند. یکی از این ماهیچه ها،ماهیچه پلاتیسما می باشد هرچقدر دارای انقباضات بیشتر باشد در نتیجه این ماهیچه سفت تر باشد و این باعث چین و چروک و شیارهای عمودی بیشتری در گردن می شود.

یکی از روش های کاهش و حذف این چین و چروک ها تزریق بوتاکس گردن است و اگر این شیارها بسیار زیاد باشد، علاوه بر تزریق بوتاکس، عمل های جراحی زیبایی هم می توان پیشنهاد کرد.

تزریق بوتاکس در عضله گردن باعث فلج موقت عضله شده و حرکتش بسیار کم می شود. عامل چین و چروک گردن ازبین می رود و کلاژن در پوست گردن بیشتر تولید می شود.

موارد منع تزریق بوتاکس گردن

  1. افراد بالای 70 سال
  2. اشخاص کمتر از 18 سال
  3. افراد دارای بیماری های عصبی مانند میاستینا گراویس
  4. افراد دچار ضعف عضلانی
  5. کسانی که داروهای تتراسایکلین، جنتامایسین و … مصرف می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *