جدیدترین دستگاه الکس در اصفهان

ابتدا به این نکته بپردازیم که لیزر دستگاه نیست، یک فن آوری است. فن آوری یا تکنولوژی لیزر شامل ویژگی‌های فیزیکی پرتوی نور لیزر است. به عنوان مثال فن آوری لیزر الکساندریت دارای طول موج ۷۵۵ نانومتر است. دستگاه الکساندریت از فن آوری لیزر الکساندریت استفاده می کند؛ یعنی نوری را می تاباند که طول موجی برابر با ۷۵۵ نانومتر دارد. ویژگی‌های پرتوی لیزری را فن آوری آن تعیین می‌کند.

میزان اثرگذاری دستگاه لیزر به جز فن آوری استفاده شده در آن، به موارد دیگری از جمله محدودیت تعداد شات یا شلیک لیزر، قطر پرتوی لیزری، وقفه‌های بین شات‌ها، سیستم خنک کننده و بسیاری از موارد دیگر وابسته است که می تواند نتایج لیزر را بهبود بخشد یا تضعیف کند. به عنوان مثال، دستگاهی که وقفه‌های کوتاه‌تری بین شات‌ها داشته باشد، خطر ایجاد سوختگی بیشتری هم خواهد داشت و این که بعضی دستگاه‌ها به سیستم خنک‌کننده مجهز هستند و در حین تابش پرتوهای لیزر همزمان با گرم شدن فولیکول‌ها، پوست هم گرم می‌شود. برای این که از آسیب دیدن پوست جلوگیری شود و صدمه‌ای انتخابی فقط به فولیکول وارد شود، باید همزمان با تابش لیزر، پوست را خنک نگه داریم. سیستم و روش‌های خنک‌سازی در تاثیرگذاری و پیشگیری از عوارض لیزر موهای زائد بسیار تاثیرگذارند.

فن آوری‌های لیزر موهای زائد

امروزه برای لیزر موهای زائد از چهار فن اوری استفاده می‌شود. فن اوری IPL که در واقع لیزر نیست و از پرتوی نوری در آن استفاده می شود، این تکنولوژی بیشتر در دستگاه‌های خانگی، آرایشگاهی و سالن‌های زیبایی و ماساژ استفاده می‌شود. سه فناوری دیگر که شامل الکساندریت، دیود و ان دی یاگ است در دستگاه‌های کلینیکی مورد استفاده قرار می گیرد و تنها پزشک متخصص یا اپراتور حرفه‌ای لیزر مجاز به کار با این دستگاه هستند. فناوری قدیمی‌تری به نام لیزر روبی هم وجود دارد که در واقع اولین فن اوری استفاده شده در لیزر موهای زائد است و امروزه کاربرد چندانی ندارد.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد از نظر تاثیرگذاری و ایمنی باید از فن اوری‌های الکساندریت، دیود یا ان دی یاگ بهره ببرد.

به طور کلی برای این که لیزر موهای زائد بهترین اثر را داشته باشد، باید دو نکته مورد توجه قرار گیرد:

1-از فن اوری سازگار با رنگ پوست استفاده شود.

2- دستگاه‌هایی با قطر تابش مناسب، وقفه‌های تابشی ایمن و سیستم خنک کننده‌ موثر مورد استفاده قرار گیرد.

در ابتدا باید رنگ پوست و رنگ و ضخامت موهای متقاضی بررسی شود تا فناوری سازگار با آن انتخاب گردد. هرچه یک فن اوری لیزر با شرایط بیمار سازگارتر باشد، نتایج بهتر و ماندگارتری به دنبال خواهد داشت.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

دستگاه مبتنی بر لیزر الکساندریت

لیزر الکساندریت یکی از سریع‌ترین تکنولوژی‌های لیزر است که برای لیزر مناطق وسیع مثل کل بدن مناسب است و اثر زیادی بر روی موهای نازک و رنگ پوست‌های روشن دارد.

بهترین دستگاه لیزر الکساندریت، کندلا جنتل پرو است. شرکت کندلا از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان لیزر و تجهیزات پزشکی آمریکا است و بیش از ۲۰ سال است که در این حوزه فعال می باشد. از جمله برتری‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قطر تابش (Spot size) قابل تغییر

مجهز به سیستم خنک کننده

بیش از ۲۰ سال سابقه‌ استفاده درمانی و زیبایی با نتایجی بسیار خوب

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست های سبزه

دستگاه مبتنی بر لیزر دیود بهترین دستگاه لیزر مو برای پوست های سبزه است. لیزر دیود جلسات درمانی کوتاه‌تری دارد و اثرگذاری‌ نسبتا بیشتری نسبت به الکساندریت دارد. این دو برتری به دلیل وقفه‌های تابشی کوتاه‌تر است که لیزر درمانی با دیود با کمی احساس درد همراه است.

بهترین دستگاه لیزر دیود، دیود وکتوز نام دارد که توسط شرکت Cynosure آمریکا طراحی و ساخته شده است. از لحاظ سرعت، دیود وکتوز بهترین دستگاه لیزر موهای زائد است. از جمله برتری‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قطر تابش بیشتر که باعث افزایش سرعت درمان خواهد شد

مجهز به سیستم خنک کننده

سیستم بازیافت فوتون‌ها و در نتیجه تاثیرگذاری ۱.۵ تا ۲ برابری درمان

سیستم خوانش ملانین که باعث افزایش ایمنی و کاهش عوارض جانبی لیزر می شود

دستگاه مبتنی بر تکنولوژی ان دی یاگ (Nd:YAG)

فن اوری ان دی یاگ برای کسانی‌ که پوست تیره‌ای دارند، موثرترین راه درمان است. لیزر دیود و الکساندریت برای این افراد تاثیر کم‌تر و خطرات بیشتری به همراه دارد. بهترین دستگاه لیزر که در آن از تکنولوژی ان دی یاگ استفاده شده، لیزر دکا است. شرکت دکا بیش از ۳۰ سال است در حوزه تجهیزات و فناوری‌های پزشکی فعال است و یکی از بهترین دستگاه‌های لیزر را به بازار عرضه کرده است. لیزر دکا به دو فن اوری لیزرالکساندریت و ان دی یاگ مجهزاست. استفاده از دو فن آوری به صورت همزمان یعنی این دستگاه انعطاف‌پذیری و کارایی بالایی دارد.

دستگاه لیزر ICE Platina Plus و ICE Platinum

این دو دستگاه نیز جزو پیشرفته ترین و بهترین دستگاه های حال حاضر جهان هستند، مزیت این دستگاه بر رقبای دیگر خود این است که تمامی تکنولوژی 3 دستگاه الکساندرایت،Nd:YAG و دایود را در خود جای داده است و هر 3 طول موج دستگاه های نامبرده شده را دارد، اشخاص دارای موی بلوند یا روشن و یا موهای نازک و یا پوست تیره و برنزی می توانند از این دستگاه با تغییر فرکانس مناسب برای پوست و مو استفاده کنند.

این سه طول موج به اختصار شامل موارد زیر هستند:

تکنولوژی Alex  (طول موج دستگاه الکساندرایت)

دارای طول موج 755 نانومتر است که انرژی و قدرت بالاتری را به پوست منتقل می کند و برای پوست و موهایی با رنگ های مختلف بسیار مناسب می باشد.

تکنولوژی Speed  (طول موج دستگاه دایود)

دارای طول موج 810 می باشند و این قابلیت را دارد که بیشتر در پوست نفوذ کند و بتواند فولیکول مو را تخریب نماید. سطح مقطع برزگی را در زمان لیزر پوشش می دهد، بنابراین سرعت بالایی در درمان خواهد داشت.

تکنولوژی YAG (طول موج دستگاه Nd:YAG )

دارای طول 1064 نانومتر که عمیق ترین نفوذ در پوست را انجام می دهد که بهترین گزینه برای پوست های تیره و یا کسانی که مایل هستند بعد از برنزه کردن یا سولار رفتن لیزر موهای زائد را انجام دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *