پاک کردن تتو با لیزر

لیزر با شکستن رنگدانه ها با یک پرتو نور با فرکانس بالا، تاتو را پاک می کند. رنگدانه سیاه تاتو تمام طول موج های لیزر را جذب می کند و آن را به ساده ترین رنگ تبدیل می کند. رنگ های دیگر را فقط می توان با لیزرهای انتخاب شده بر اساس رنگدانه موجود در مواد خالکوبی پاک کرد.

نتیجه استفاده از لیزر برای پاک کردن تاتو

تاتوهای کوچک‌ تر به پالس ‌های لیزر کمتری نیاز دارند در حالی که برای پاک کردن تاتو‌های بزرگ ‌تر به تعداد پالس های بالاتری نیاز است. در هر صورت، برای خلاص شدن کامل از تاتو، چند جلسه درمان لازم است. پس از هر بار مراجعه، تاتوی شما باید به تدریج کم رنگ تر  شود.

بسته به محل تاتو، ممکن است بخواهید از قبل از کرم بی حسی موضعی استفاده کنید.

بلافاصله بعد از درمان، از کیسه یخ برای تسکین ناحیه تحت درمان استفاده کنید. باید مطمئن شوید که وقتی بیرون هستید، محل درمان جای تاتو با لیزر با کرم ضد آفتاب پوشانده شود. توجه به این موارد می تواند سرعت حصول و کیفیت نتیجه پاک کردن تاتو با لیزر را بالاتر ببرد.

قبل از لیزر حذف تتو چه مراقبت‌هایی لازم است؟

باید از 2 هفته قبل از درمان و تا دو هفته بعد از آن ( ترجیحا 4 هفته)، از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و اتاق ‌های سولاریوم و امثال ان اجتناب کنید. آفتاب گرفتن، برنزه کردن، و استفاده از محصولات برنزه کننده بدون نور خورشید، باعث می‌ شوند تاثیر درمان با لیزر کاهش پیدا کرده و احتمال ایجاد عوارض پس از درمان را افزایش می ‌دهد.

ناحیه‌ ای که قرار است روی آن لیزر انجام شود باید تمیز بوده و هیچ نوع لوسیون، مواد آرایشی و ضد آفتابی روی آن نباشد. در صورتی که از هر یک از این مواد استفاده کرده باشید، لازم است قبل از درمان آن ها را کاملا تمیز کنید.

لازم است استفاده از داروی ایزوترتینوین ( با نام‌های تجاری آکوتان یا راکوتان) و دیگر داروهایی که باعث حساسیت نسبت به نور می‌ شوند را حداقل از 6 ماه قبل از درمان قطع کرده و از مصرف آن در طول دوره درمان خودداری کرد.

برای جلوگیری از حساسیت پوست به مدت 2 هفته قبل و 2 هفته بعد از درمان باید از اپیلاسیون با موم و یا استفاده از مواد شیمیایی در ناحیه تحت درمان اجتناب شود. شیو کردن قبل از لیزر برای حذف موهای سطحی مناطقی که باید درمان شوند مجاز است.

در زمان بارداری نباید لیزر پاک کردن تتو (یا هر لیزر یا درمان دیگری) را انجام دهید.

عوارض پاك كردن تاتو با ليزر

اثرات جانبی و عوارض لیزر درمانی جای تاتو و خالکوبی اغلب کمتر از بسیاری از روش‌ های حذف تاتو مثل جراحی پوست، درم ابریژن یا سالابریژن است؛ چون لیزر درمانی جهت پاک کردن تاتو به صورت انتخابی رنگدانه ‌های تاتو  را مورد هدف قرار می دهد و به این ترتیب عوارض جانبی بسیار کمی به همراه دارد.

چه افرادی تاتوی آنان را باید با احتیاط و با در نظر گرفتن جنبه های خاص توسط لیزر درمان کرد ؟

1)اگر فرد تحت درمان با قرص راکوتان باشد

2)کسانی که خود را برنزه کرده باشند

3)افراد دارای تیپ پوستی پنج و شش (خیلی تیره و سیاه پوست)

4)افراد دارای رنگدانه های مشکوک مثل وجود خال های مشکوک سرطان در بدن

5)افراد دچار بیماری لوپوس اریتماتو

6)افراد دچار بیماری روحی، روانی (سایکوز)

7)افرادی که نسبت به فلزات همچون آهن حساسیت داشته قبل از درمان توسط لیزر باید تست حساسیت از آنان به عمل آید

8)کسانی که بیماری های قلبی یا ریوی پیشرفته دارند

9)کسانی که حساسیت به فلزات خاص دارند

این موارد به صورت قطعی مانع انجام لیزر نیستند و فقط جنبه احتیاط باید رعایت شود.

لیزر رفع خالکوبی چگونه عمل می‌کند؟

لیزرها با تجزیه رنگدانه ‌ها به وسیله یک پرتو نور بسیار قوی، باعث پاک شدن خالکوبی می ‌شوند. رنگدانه ‌های سیاه تتو، تمام طول موج های لیزر را جذب می ‌کند، و به همین خاطر رنگ سیاه راحت تر از هر رنگ دیگری پاک می‌ شود. رنگ‌ های دیگر را می‌توان با لیزرهای خاصی که بر اساس (طول موج) رنگ مورد نظر انتخاب شده ‌‌اند پاک کرد.

در جلسه درمانی لیزر پاک کردن تتو مراحل زیر دنبال خواهد شد:

ابتدا یک عینک یا چشم ‌بند محافظ به شما می ‌دهند.

تکنسین واکنش پوست شما را به لیزر آزمایش می‌ کند تا موثرترین انرژی برای درمان را تعیین کند.

تکنسین از لیزری با پالس ‌های پر قدرت نوری استفاده می‌ کند که از لایه‌ های بالایی پوست عبور کرده و صرفا جذب رنگدانه‌ های تتو می‌ شود.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *