مضرات هایفوتراپی

عوارض جانبی هایفوتراپی چیست؟

در مقایسه با سایر روش‌های تهاجمی جوانسازی از جمله جراحی لیفتینگ، این روش یکی از بی خطر ترین و ایمن ترین روش‌های زیبایی پوست می باشد، اما ممکن است عوارضی هم داشته باشد.

1. ایجاد درد در ناحیه تحت درمان

این درد بعد از مدتی از بین می‌رود اما در مواردی این درد حالت مزمن و آزار دهنده یافته است.

1. قرمزی و تورم

چون امواج هایفو باعث تحریک سلول‌های پوستی می‌شود، کمی قرمزی و تورم در ناحیه تحت درمان پیش خواهد آمد. ولی بروز تورم و کبودی شدید  نشانه عدم مهارت پزشک یا تکنسین است.

1. بی حس شدن پوست

گاهی امواج اولتراسوند دستگاه هایفو به عمق بیشتری نفوذ می کند و باعث تاثیر روی اعصاب موجود در زیر سطح پوست شده و بی حسی ایجاد می شود.  این بی حس بعد از گذشت دو هفته برطرف خواهد شد ولی اگر این حالت ادامه داشت به پزشک مراجعه کنید.

1. ایجاد لک و تغییر رنگ پوست صورت

با انجام هایفو سلول‌های ملانین تحریک می‌شود و ملانین بیشتری ترشح می‌کنند. این یک واکنش طبیعی است که هنگام تابش شدید نور خورشید نیز رخ می دهد، دلیل آن هم جلوگیری از وارد شدن آسیب‌های هر اشعه و پرتویی به پوست است که در نتیجه رنگدانه بیشتری تولید می‌کنند تا از وارد شدن آسیب بیشتر پیشگیری کنند.

1. نتایج ضعیف یا نتیجه نگرفتن از هایفوتراپی

گاهی اوقات افرادی که اقدام به هایفوتراپی می‌کنند، نه تاثیرات مثبت و نه عوارض هایفوتراپی در آنها مشاهده نمی‌شوند. تقریبا در ۱۰ درصد از بیماران، تغییرات اندک یا هیچ تغییری در ظاهر پوست صورت یا گردن مشاهده نمی‌شود.

در کلینیک زیبایی نابلکس اثر هایفوتراپی بر روی پوست شما در جلسه‌ی مشاوره تا حد زیادی قابل پیش بینی است و اگر این روش برای شما مناسب نباشد، شیوه‌های درمانی مناسب تری را به شما پیشنهاد خواهیم کرد و در کنار شما خواهیم بود.