عوارض پیرسینگ ابرو

پیرسینگ ابرو در واقع، سوراخ کردن جایی در قسمت بالا و پایین ابرو است. از آنجایی که این مدل از پیرسینگ به صورت عمود بر پوست قرار می گیرد و دارای یک نقطه ورود و خروج جداگانه است، از نظر فنی یک سوراخ کردن سطح پوست است ولی باید حتما این پیرسینگ را توسط فرد متخصص و حرفه ای در زمینه پیرسینگ انجام دهید تا کاملا با دقت انجام شده و هیچ مشکلی ایجاد نشود.

امروزه استفاده از پیرسینگ فقط به منظور افزایش زیبایی چهره مورد استفاده قرار می گیرد و پیرسینگ ابرو به همین منظور انجام می گیرد و معمولا پیرسینگ ابرو نشانه و مفهوم خاصی به همراه ندارد.

آیا پیرسینگ ابرو درد دارد؟

پیرسینگ ابرو، نسبت به دیگر پیرسینگ ها احساس درد کمتری را به همراه دارد؛ چون اعصاب زیادی روی ابروی شما وجود ندارد. در واقع موقع انجام پیرسینگ ابرو ممکن است دردی شبیه به یک نیشگون گرفتن و مقداری فشار احساس کنید، که این درد معمولا نباید چیزی غیر قابل تحمل باشد.

ممکن است بلافاصله پس از سوراخ کردن یا پیرسینگ ابرو، احساس ناراحتی و تورم بیشتری نسبت به دیگر پیرسینگ ها داشته باشید. هیچ یک از این ها چیزی نیست که شما را نگران کند؛ چون این موارد خود به خود از بین خواهند رفت. برای بهبودی سریع تر، از داروهای رقیق کننده خون دوری کنید، از کمپرس سرد استفاده کنید و استراحت کافی داشته باشید.

زمان بهبودی پیرسینگ ابرو چقدر است؟

بهبودی و درمان پیرسینگ ابرو حدود 2 تا 3 ماه طول می کشد. در این مدت، نباید جواهرات خود را تعویض یا جا به جا کنید، حتی اگر بخواهید آن را پنهان کنید. چون پوست این ناحیه نرم و لطیف است و جا به‌ جایی زیور آلات می‌ تواند باعث ایجاد جای زخم و پس زدن جواهرات شود.

باید مراقب باشید که هیچ گونه ضربه ای به پیرسینگ ابرو وارد نشود، چون هر ضربه می تواند زمان بهبودی پیرسینگ ابرو را به تعویق بیندازد. علاوه بر این نوع بدن هر فرد در بهبودی پیرسینگ ابرو نقش مهمی دارد. بدن و پوست هر کسی، متفاوت و منحصر به فرد است و ممکن است زمان بهبودی پیرسینگ ابرو در یک فرد 2 هفته طول بکشد و در فرد دیگر بعد از گذشت 2 ماه باز هم بهبودی کامل ایجاد نشود.

 مراقبت های لازم و ضروری بعد از پیرسینگ ابرو

شما باید در حین ترمیم پیرسینگ ابروی خود، از روش‌ های مراقبت پس از آن پیروی کنید: طبق دستورالعمل پیرسینگ، روزانه 2 تا 3 بار با محلول سالین (آب و نمک مخصوص) قسمتی از پوست که سوراخ شده را تمیز کنید. شکنندگی پوست اطراف ابرو به این معنی است که هنگام بهبودی باید مراقب باشید. جواهرات استفاده شده در پیرسینگ ابرو مستعد حرکت و جا به جا شدن هستند. اگر بیش از حد جواهرات خود را به هم بزنید، رد شدن جواهرات قطعی خواهد بود.

نکات تکمیلی برای بهبودی و درمان پیرسینگ ابرو

1. در طول بهبودی ابروها و صورت خود را وکس نکنید

در طول درمان باید مواد خارجی از جمله موم را از پیرسینگ ابرو خود دور نگه دارید. اگر ابروهای پرپشتی دارید، می توانید به آرامی موهای اطراف پیرسینگ را با موچین بردارید. علاوه بر این بهتر است تا زمانی که پیرسینگ ابرو بهبود پیدا نکرده، پوست صورت و اطراف ابرو را نیز با موم یا وکس، اپیلاسیون نکنید.

2. مراقب شستشوی صورت و آرایش باشید

هیچ ماده خارجی فراتر از محصولات مراقبتی که باید بعد از پیرسینگ جدید استفاده کنید، از جمله شستشوی صورت و آرایش، نباید به محل پیرسینگ ابرو نزدیک شود. چون مواد شیمیایی موجود در این محصولات می تواند باعث تحریک پوست و ایجاد زخم و سایر مشکلات شود.

3. مراقب چتری هایتان باشید

اگر چتری دارید، در طول مدت زمانی که پیرسینگ ابرو شما در حال بهبودی است، چتری موها را کوتاه کنید یا به گونه ای جمع کنید تا با محل پیرسینگ ابرو تماس نداشته باشد. چون موهای شما می‌ توانند باکتری‌ ها را وارد سوراخ پیرسینگ ابرو کنند و یا ممکن است به جواهراتی که در پیرسینگ ابرو استفاده کردید گیر کرده و باعث آسیب به محل سوراخ شوند.

4. برای زیورآلات پیرسینگ ابرو خود فلزات گرانبها را انتخاب کنید

یکی از بزرگترین مشکلات پیرسینگ ابرو، رد جواهرات و ایجاد حساسیت به فلز است. در حالی که بسیاری از عوامل در این کار نقش دارند ، اما فلزات ارزان‌ تر به احتمال زیاد توسط بدن شما دفع می‌شوند. بنابراین خودتان را در مسیر درست قرار دهید و فلزات با کیفیتی مانند طلای 14 عیار یا تیتانیوم را برای پیرسینگ ابرو انتخاب کنید.

5. جواهرات پیرسینگ ابرو را جابجا نکنید

جابجایی زیورآلات پیرسینگ ابرو به اطراف، باعث تحریک پوست و ایجاد عوارض می شود. ممکن است وسوسه شوید که سوراخ ابروی جدید خود را برای محل کار یا سایر رویدادهای محافظه کارانه پنهان کنید. ولی در طول درمان، این کار تقریبا غیر ممکن است و ممکن است باعث ایجاد آسیب و عفونت در محل پیرسینگ ابرو شود.

عوارض پیرسینگ ابرو

محل پیرسینگ ابرو به آناتومی صورت شما و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. گاهی اوقات، افراد فرم صورت مناسبی برای ایجاد این ظاهر ندارند. با خودتان صادق باشید و با یک پیرسینگ کار مورد اعتماد صحبت کنید و مطمئن شوید که این نوع از پیرسینگ برای شما مناسب است.

از آنجایی که پیرسینگ ابرو در نواحی نزدیک به بافت حساس چشم انجام می گیرد، ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد. از عوارض پیرسینگ ابرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عفونت باکتریایی یا ویروسی
  • ترومای بافتی
  • عفونتی که به چشم ها سرایت می کند
  • جای زخم
  • خونریزی، تورم و کبودی
  • پارگی یا ضربه
  • آلرژی به جواهرات یا زیور آلات فلزی

انواع پیرسینگ ابرو

از آنجایی که پیرسینگ ابرو می‌تواند در هر نقطه‌ای از ابرو انجام شود، مدل های پیرسینگ زیادی برای انتخاب وجود دارد. پرطرفدارترین پیرسینگ ابرو، مدل دوتایی یا دوبل است که به صورت دوتایی در کنار هم در امتداد انتهای ابرو قرار می گیرد، ولی بعضی از افراد حتی کل ابروی خود را ممکن است سوراخ کنند. اگر این گزینه را انتخاب کردید ، بهتر است یک باره پیرسینگ انجام دهید تا روند بهبودی ساده شود.

نوع دیگری از پیرسینگ ابرو وجود دارد که به صورت افقی و در قسمت بالا و پایین ابرو مورد استفاده قرار می گیرد و این مدل طرفداران بسیار زیادی دارد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *