عوارض فیلر لب

فیلر چیست؟

برای پر کردن قسمت هایی از صورت و کاهش چین چروک ها، مواد مصنوعی یا طبیعی داخل خطوط، چین خوردگی ها و بافت های صورت تزریق می شوند که مواد تزریقی، فیلر های پوستی، ایمپلنت های تزریقی، پرکننده های چین و چروک یا پرکننده های بافت نرم نامیده می شوند.

از فیلر یا پرکننده برای پرکردن خطوط لبخند، لیفت گونه ها (برجسته کردن)، برجسته سازی لب ها، ترمیم جای آکنه و همچنین زیر چشم استفاده می شود .

زمان ماندگاری اثر ژل زیر چشم بین 6 تا 12 ماه است. بیشتر پرکننده ها قابل جذب هستند. بسته به نوع محصول و شخص استفاده کننده، امکان ماندگاری از ماه ها تا چند سال طول می کشد.

ژل‌های تزریقی با داشتن اسید هیالورونیک، هنگامی که وارد پوست می‌شوند، باعث آبرسانی پوست در فرورفتگی‌ها و چین و چروک‌های پوست می شود. اگر این ماده به درستی تزریق شود عوارض چندانی نخواهد داشت.

چون لب‌ها در طول روز مدام در حال حرکت هستند عوارض تزریق ژل لب کمی از تزریق ژل در پوست بیشتر است و بهتر است مراقبت بیشتری صورت بگیرد. اکیدا توصیه می‌شود انجام این عمل تتوسط پزشکان باتجربه انجام شود.

با افزایش سن میزان تولید اسید هیالورونیک پوست کم می شود و در نتجیه پوست دچار پیری می‌شود. این ماده در تمام سلول‌های پوست وجود دارد و فضای خالی بین الاستین و کلاژن را پر می‌کند.

وجود این ماده باعث می شود آب‌ در بین این منافذ باقی بماند و پوست جوان بماند. زمانی که این منافذ توسط اسید هیالورونیک به خوبی آبرسانی نشود، سلول‌های پوست کم‌کم به پایان عمر خود می رسند و چین و چروک پوست اتفاق می افتد.

ژل‌های لب دائمی نیست

فیلرهای لب معمولا بین ۶ تا ۸ ماه ماندگار هستند. ممکن است در بهترین شرایط بدنی و محیطی دارد تا یک سال باقی بماند. ماندگاری ژل لب بسته به خصوصیات جسمی هر شخص کاملا متفاوت است.

فیلر لب در بدن بعضی افراد سریع‌تر جذب می شود. می توان گفت دوام فیلرهای لب نسبت به سایر نقاط صورت مانند گونه، کمتر است؛ زیرا لب‌ها همواره در حال حرکت هستند و این موضوع باعث جذب سریعتر ژل می شود. در صورت تمایل می توان هر ۶ ما یکبار ترمیم مجدد تزریق را انجام دهید.

اگر به دنبال تغییرات یکباره لب‌های خود نیستید، می‌توانید در طول زمان‌ معین به میزان حجم لب ها اضافه کنید.

توصیه می شود برای تزریق ژل لب ابتدا به اندازه کافی تحقیق کنید و با پزشک حاذق مشورت نمایید و پس از آن تزریق را طبق مشاوره پزشک انجام دهید.

عوارض موقت تزریق ژل لب موقت

قرمزی و حساسیت به لمس در محل تزریق

ایجاد تبخال یا تاول

خونریزی از محل های تزریق

تورم و کبودی

مراقبت های قبل و بعد از تزریق فیلر لب

1-پزشک تزریق کننده ژل باید متخصص پوست و مو یا جراح پلاستیک باشد.

2- افراد دارای دیابت ، لوپوس ، عفونت های دهانی و اختلال انعقادی تزریق را انجام ندهند

انجام تزریق ژل به لب برای زنان باردار و شیرده، بیماران قلبی، مصرف‌کنندگان داروی آسپرین، مبتلایان به دیابت، افرادی که سابقه سکتی مغزی دارند، افرادی که سابقه حمله قلبی دارند، افراد با بیماری‌های تنفسی نظیر آسم و غیره ممنوع می‌باشد.

3- اگر هر نوع دارویی مصرف می کنید پزشک خود را در جریان قرار دهید

4-تزریق ژل لب حدودا ۲۰ دقیقه زمان شما را خواهد گرفت و پس از آن می توانید به فعالیت های معمول خود بازگردید. تزریق ژل برای اولی بار باعث ورم در لب ها در 2 تا 3 روز خواهد شد که با کمپرس یخ  بدون فشار در 24 ساعت اولیه از شدت تورم کاسته می شود.

5-پس از تزریق ژل از رژلب استفاده نکنید.

6-افراد با سابقه ی تبخال  باید با پزشک خود مشورت کند.

7-درمیان خانم های مسن تر، اکثر اوقات مشکل این است که خط دور لب دیگر مشخص نیست. برای تزریق ژل حتما از مشاوره دکتر خود بهره بگیرند

8-قبل از تزریق از داروهای ضد ویروس استفاده کنید.

عوارض جانبی بعد از تزریق

1-عفونت

2-برآمدگی و بی نظمی در لب ها

3-عدم تقارن لب ها

4-تورم یا کبودی شدید و طولانی مدت به مدت یک هفته تا 10 روز

5-تزریق در رگ خونی که باعث از بین رفتن بافت می شود

6-زخم ، اسکار یا سفت شدن لب:

ژل‌های تزریقی حاوی اسید هیالورونیک هستند و اگر بیش از نیاز پوست وارد منافذ آن شوند، فرایند تولید کلاژن را مختل و در نتیجه پوست را دچار خشکی و زخم می‌کنند.

7-آلرژی به ژل تزریق شده در صورتی که کیفیت ژل مناسب نباشد به وجو می آید

8-شدید یا تب که دراین مورد با پزشک خود تماس بگیرید.

9-آسیب به بافت لب

با تزریق یک ماده خارجی نظیر اسید هیالورونیک بیش از نیاز بدن ، عملکرد بدن دچار اختلال و در نتیجه باعث بروز عوارض در ناحیه تزریق خواهد شد.

ژل های دائمی نیز برای تزریق وجود دارد ولی عوارض جانبی هم خواهند داشت. پزشکان عقیده دارند پرکننده های دائمی مانند سیلیکون می تواند به لب ها آسیب های دائمی برساند. استفاده مقدار مناسب از سیلیکون می تواند لب را برای همیشه از بین ببرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *