عوارض آرایش دائمی صورت

آرایش دائم در بلند مدت

برای آرایش دائمی صورت، از ابزاری مانند قلم استفاده می شود که دارای سوزنی ظریف برای قرار دادن رنگ های ساخته شده از مواد معدنی در زیر پوست می باشد، این رنگ ها با کیفیت و ایمن هستند. این روش آرایشی بسته به اینکه در کدام قسمت صورت انجام می شود اسامی مختلفی دارد از جمله تاتو خط چشم مینیاتوری، تاتو خط لب، تاتو رژلب، تاتو پزشکی و میکروپیگمنتیشن ابرو.

میکروپیگمنتیشن روشی است که با استفاده از دستگاه‌های استاندارد و وسایل یک بار مصرف استریل، امکان ارائه آرایش دائمی با توجه به خواست مشتری را به  پیگمنتر می دهد. در این روش کاشت رنگدانه‌های زیست سازگار در عمق مشخصی از پوست، با حداقل آسیب به بافت پوستی صورت می گیرد. تکنیک میکروپیگمنتیشن علاوه بر کاربردهای زیبایی در حوزه پزشکی نیز کاربرد وسیعی دارد.

آرایش دائمی با تاتو و خالکوبی متفاوت است و  بین آرایش دائمی و خال کوبی تفاوت زیادی وجود دارد، اگرچه این دو به روشی مشابه انجام می شوند، اما هنگام کشیدن تاتو ، رنگ ها به لایه های عمیق زیر پوست وارد می شوند و پاک کردن آن با لیزر امکان پذیر می باشد. در آرایش دائمی، رنگ ها به زیر لایه های سطحی پوست وارد می شوند و در صورت نیاز به از بین بردن آن، نیازی به آسیب به پوست نیست و از بین بردن آن روشی آسان است. همچنین، تاتو می تواند با گذشت زمان تغییر رنگ دهد و آرایش دائمی در تمام مدت به همان رنگ باقی بماند.

نتیجه ای که آرایش دائم در پی دارد ، بهبود نقاط ابروها، لب و چشم ها با استفاده از رنگ می باشد. نتیجه به دست آمده در ابتدا تیره تر است که دلیل آن هم باقی ماندن رنگ در بالاترین لایه های اپیدرمی پوست می باشد. پس از گذشت چند روز، رنگ روشن تر شده و با پوست اندازی لایه های بالایی اپیدرم، سلول های مرده از بین رفته و سلول های تازه جایگزین آنها خواهند شد.

آرایش دائم این قابلیت را دارد تا چند سال ماندگار باشد و کم کم رو به کم رنگ شدن برود. البته زمان لازم برای کم رنگ شدن آرایش به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که نوع پوست و میزان چربی آن یکی از آن موارد است.

آرایش دائم در غشای میان پوست باقی می ماند که زیبایی آن تحت تاثیر عواملی نظیر محیط زیست، روند انجام عمل و ویژگی های خود شخص بستگی خواهد داشت. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند آرایش دائم را کمرنگ تر نماید. مقدار و رنگ رنگدانه کاشته شده در لایه پوست در بهتر دیده شدن آرایش دائم موثر خواهد بود.

از طرفی، کیفیت بسیاری از مواد استفاده شده در تاتو با گذر زمان دچار تغییر شده و به ترمیم نیاز پیدا می کند. درجه رنگ پوست نیز یکی از عواملی است که در تغییر رنگ و کم رنگ شدن آرایش دائم تاثیرگذار خواهد بود. افرادی که در ساعات طولانی در فضای باز به سر می برند یا افرادی که شنا می کنند نیز باید به خاطر داشته باشند که احتمال کمرنگ شدن زودتر از موعد آرایش دائم شان وجود دارد.

در چه قسمت هایی از صورت می توان از آرایش دائمی استفاده کرد؟

آرایش  دائمی چشم و ابرو که شامل حالت دادن به ابرو و کشیدن خط چشم ثابت است.

برای آرایش دائمی برای لب ها میتوان از رژ لب دائم و هم خط لب دائم استفاده کرد که این کار نیاز استفاده روزانه از رژ لب و یا خط لب را برطرف می کند که این کار هم  باعث صرفه جویی در وقت می شود و  هم ظاهر جذابی به لب ها می دهد.

بکارگیری تکنیک آرایش های دایم در بقیه نواحی صورت علمی غیر استاندارد می باشد و ممکن است بر زیبایی عمومی صورت اثر منفی داشته باشد. آرایش دائم توسط یک پیگمنتر، بایستی با رعایت کلیه قواعد آموزشی و بهداشتی انجام شود.

چه کسانی می توانند از آرایش دائمی صورت استفاده کنند؟

هر خانمی که بخواهد آرایش سنتی و مشکلات آن را با آرایش دائمی جایگزین کند می تواند از آرایش دائم صورت استفاده کند، به این شرط که او مشکلات پوستی مانند آلرژی یا زخم و سوختگی نداشته باشد.

همچنین این روش برای زنان باردار و شیرده که از داروهایی استفاده می کنند که پوست را خشک و تحریک می کنند، توصیه نمی شود.

آرایش دائمی لب برای زنانی که اخیرا تحت تزریق لب قرار گرفته اند، چه مواد بوتاکس، پر کننده لب یا کلاژن مناسب نیست.

عوارض جانبی استفاده از آرایش دائمی صورت

عوارض آرایش دائمی صورت مانند هر عمل زیبایی که از سوزن استفاده می شود شامل تورم، قرمزی و درد است و همه این علائم پس از انجام عمل آرایش دائمی طی چند روز از بین می روند.

در مورد عوارضی که ممکن است رخ دهد، ایجاد عفونت به دلیل استفاده از ابزار غیر استریل می باشد.

در صورت عدم رعایت بهداشت امکان انتقال بیماری های خطرناک و واگیردار مثل اچ آی وی و یا هپاتیت و از این قبیل وجود دارد.

از عوارض دیگر این روش می توان موارد زیر را نیز برشمرد:

احتمال ایجاد زخم

برآمدگی در محل زخم

پوست انداختن و تاول زدن

ترک خوردن پوست

احتمال ایجاد آلرژی به ماده بی حسی

احتمال وجود آلرژی اگر از رنگ های بی کیفیت استفاده شود

تغییرات رنگ

ایجاد کلوئید یا گوشت اضافه

مزایا و معایب آرایش دائم

افرادی که بنا به دلایلی نظیر بیماری یا جراحت، قسمتی از موهای ابرو و مژه یا پوست خود را از دست داده اند، بهترین گزینه برای اصلاح  آرایش دائم است.

علاوه بر این، افرادی که زمان یا حوصله چندانی برای آرایش و میکاپ روزانه ندارند می توانند از این مورد استفاده کنند. اگر تکنیک های آرایش دائم به درستی و توسط شخص ماهر انجام شود، تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی چهره خواهد داشت.

در مورد معایب بعد از انجام آرایش دائم می توان به استفاده از رنگ اشتباه، قرینه نبودن، تیره شدن بیش از حد رنگ و خیلی بزرگ بودن اشاره نمود.

یک فرد ماهر و حرفه ای باید رنگ های طبیعی و با کیفیت رابشناسد و از آنها در اجرای کار استفاده کند.

در صورتی که مشتری از رنگ های به کار رفته ناراضی باشد، می توان از تکنیک های روشن کردن رنگدانه ها یا از بین بردن آن ها استفاده کرد که البته پرهزینه نیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *