آرایش دائمی ابرو

همه بانوان دغدغه داشتن ابرو های زیبا و پر پشت را دارند. این روزها نیز نسبت به گذشته روش های بسیاری برای دستیابی به این روش وجود دارد، از استفاده از لوازم آرایشی ابرو که تاثیر موقتی دارند گرفته تا انجام تاتوها و سایر روش ها که تاثیر طولانی مدت دارند. انتخاب میان این روش ها آسان نیست و نیاز به گرفتن مشاوره و انتخاب روش مناسب نسبت به شرایط هر شخص دارد. از جمله این عوامل مختلف می توان به شکل ابرو، نوع مو، بودجه و نوع پوست و از این قبیل را نام برد که ازمیان روشهای مختلفی مانند میکروبلیدینگ ،میکرو فیچرینگ، میکروشیدینگ، روش آمبره، اکستنشن ابرو و لمینیت ابرو می توان روش مناسب را انتخاب نمود.

میکروبلدینگ

1.میکروبلیدینگ (MICROBLADING)

میکروبلیدینگ مناسب افرادی است که نمای طبیعی را برای ابروهای خود برای مدت زمانی نسبتا طولانی می پسندند. هم چنین این روش مناسب افرادی است که پوست نرمال تا طبیعی دارند زیرا پیگمنت های رنگی را بهتر نگاه می دارند. پس اگر پوست شما چرب است و حالت درخشانی دارد، سعی کنید از دیگر روش ها برای مدل دادن به ابروهای خود استفاده کنید، زیرا این روش برای پوست های چرب چندان ماندگار نیست.

مراحل انجام میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ تکنیکی است که با یک قلم مناسب، پیگمنت های رنگ را وارد پوست می کند، انجام می شود. نوک این قلم نازک است و می تواند تار موهای طبیعی را روی پوست بکشد. سوزن این قلم تنها به لایه سطحی پوست نفوذ می کند که این روش را به یک تکنیک نیمه دائمی تبدیل نموده است. برای عدم احساس درد، قبل از شروع از بی حس کننده استفاده می شود. در مقایسه با سایر روش های موجود در این زمینه، میکروبلیدینگ نمای طبیعی دارد و بسیار در شبیه سازی موهای واقعی عالی است.

در روز اول بعد از انجام این روش، باید با اندکی آب مقطر و پنبه یا پد پنبه ای ابروهای خود را نمیز کنید و سپس از کرم مراقبتی مخصوص میکروبلیدینگ هر چند ساعت یک بار استفاده نمایید. در روز دوم باید این روند را سه بار تکرار کنید. برای 5 روز بعد، این کار را در شب و صبح انجام دهید. ابروهای شما ممکن است بعد از عمل قرمز و ملتهب شود، پس از رفتن به باشگاه و هر فعالیتی که باعث عرق کردن در نواحی ابروی تان می شود و موجب پاک شدن پیگمنت های رنگی شود و عفونت هایی ایجاد کند، ممانعت به عمل بیاورید.

دوام روش میکروبلدینگ

این روش از 12 ماه تا 3 سال می تواند دوام داشته باشد که بسیار بستگی به سبک زندگی، مرکزی که این کار رانجام می دهد و مواد به کار رفته در این روش خواهد داشت. راه های افزایش ماندگاری میکروبلیدینگ از قییل دور بودن از نور خورشید و عدم استفاده از لایه بردارهایی مانند رتینول یا گلیکولیک اسید در اطراف ابروها می باشد.

2-میکرو فیچرینگ (MICROFEATURING)

این روش مناسب افرادی است که تمایل دارند خطوط مو مانند طبیعی ظریف و روشنی را میان ابروهای خود داشته باشند. این روش یک ترند جدید در زمینه زیبایی است و برای افرادی که ابروهای پری دارند و تنها فضای خالی اندکی را میان آن ها احساس می کنند، مناسب است.

میکروفیچرینگ یک شاخه از میکروبلیدینگ است. در این روش تار موهای بسیار طبیعی و نازک و باریکی میان تار ابروهای طبیعی نقاشی می شود که فوق العاده نمای طبیعی و زیبایی دارد. در این روش از پیگمنت های رنگی استفاده می شود. پیگمنت ها وارد شکاف هایی ایجاد شده در پوست می شود که همین امر نمای فوق العاده طبیعی و شگفت انگیزی را برای ابروها به وجود می آورد. برخلاف میکروبلیدینگ که در بیشتر قسمت های ابروی شما به کار می رود، این روش تنها در بخش هایی از ابرو به کار بسته می شود که خالی بوده و نیاز به پر شدن داشته باشد.

میکروفیچرینگ نسبت به میکروبلیدینگ نیاز به مراقبت های بیشتری دارد و باید موهای ابرو به قدری کافی وجود داشته باشد که این خطوط ریز و پیگمنت ها را در خود محو کند. هم چنین این روش در طی دو جلسه انجام می شود.

مراحل انجام میکروفیچرینگ

در اولین جلسه، شکاف های ریز در برخی از بخش های ابرو ایجاد می شود و سپس با پیگمنت هایی پر می شود. شش تا هشت هفته بعد که بستگی به واکنش و پروسه ترمیم پوست دارد، شکاف های دیگری در میان ابروهای تان ایجاد می شود. پوست هر کسی به روش متفاوتی التیام می یابد و ترمیم می شود، از این رو اجازه دهید تا آرایشگر و متخصص مربوطه بر اساس نوع پوست، زمان جلسه دوم را مشخص نماید.

دوام روش میکروفیچرینگ

این روش دوام روش میکروبلیدینگ را به همراه ندارد، زیرا شکاف های رنگی و پیگمنتی برای طبیعی جلوه کردن، در لایه های سطحی تر پوست قرار می گیرند. در هر صورت بسته به عوامل مشخصی، مانند نوع پوست که بهتر است چرب نباشد، سن و روش مراقبت از پوست، میکروفیچرینگ معمولا از 8 تا 12 ماه دوام و ماندگاری دارد.

3-میکروشیدینگ (MICROSHADING)

میکروشیدینگ مناسب افرادی است که می خواهند ابروهای شان پر پشت و پهن و بدون جای خالی دیده شود. هم چنین این روش برای افرادی که پوست چربی و درخشانی دارند نیز مناسب است، زیرا میکروشیدینگ ماندگاری طولانی ندارد.

میکروشیدینگ مانند نقاشی کردن و میکروفیچرینگ مانند طراحی است. میکروشیدینگ تکنیکی است که با استفاده از یک ابزار دستی یا اتوماتیک الکتریکی انجام می شود و نمای پودری لطیف و زیبایی را در سراسر ابروها ایجاد می کند که بسیار شبیه زمانی است که از سایه پودری آرایشی استفاده کرده باشید. به جای ایجاد شکاف و تار در میان ابرو که در روش میکروبلیدینگ و میکروفیچرینگ وجود داشت، میکروشیدینگ از روش رنگ کردن پوست زیرین ابرو با ایجاد نقاط نزدیک به هم روی پوست استفاده می کند.

دوام روش میکروشیدینگ

این روش نیز برای مدت یک سال پس از انجام ، به ترمیم نیاز دارد.

4-روش ترکیبی میکروشیدینگ و میکروبلیدینگ

افرادی که باید ابروهای باریک و پوست خشک تری دارند می توانند از این روش استفاده کنند. این روش ترکیبی ابروها برای پرپشت تر دیده شده و تراکم بیشتر ابرو به شکل زیبا و طبیعی استفاده می شود و روی هر نوع پوستی جواب می دهد. با استفاده از این روش ترکیبی ابروهای باریک عمق سایه بیشتری خواهند داشت.

5-روش آمبره

در این روش جدید حالت آمبره ای که روی موها ایجاد می شود از یک رنگ در  دو تناژ یا دو حالت استفاده می شود. ابروهای آمبره علاوه بر مد روز بودن، زیبایی خاصی را به ابروها می بخشد. این روش آمبره مناسب افرادی است که می خواهند مطابق با مد روز و ترندهای جدید پیش روند. هم چنین روش آمبره ابرو برای افرادی مناسب است که پوست های چرب، نرمال، خشک و یا پوست ترکیبی دارند.

6-اکستنشن ابرو

این روش مناسب افرادی است که با بیماری آلوپسی آره تا (نوعی بیماری ریزش مو) مواجه هستند و یا در دوره شیمی درمانی به سر می برند. هم چنین برخی افراد در طول سال ها ممکن است با تغییراتی هورمونی، کمبود ویتامین ها، اسکارها و استفاده بیش از اندازه از موچین، نقص و کم پشتی در ابرو دارند به جای استفاده از مداد ابرو و لوازم آرایشی مربوطه، می توانند از یک راه حل همیشگی و قابل اطمینان استفاده کنند. به این ترتیب در این روش موهای کوتاه ابرو کنده شده و در بخش هایی از ابرو که خالی است چسبانده می شود.

لازم به ذکر است که بر خلاف باور عموم، چسباندن مو به بخش های خالی ابرو اصلا غیر طبیعی به نظر نمی رسد. در واقع موهای چسبانده شده جزوی از شکل و فرم ابروها دیده می شوند.

مراحل انجام اکستنشن ابرو

ابتدا متخصص این روش ابروها را مطابق با سلیقه مشتری شکل می دهد. در مرحله بعد در پروسه اکستنشن باید شکل دلخواهی که فرد می خواهد و در نظر دارد، با مداد کشیده شود که در این جا آرایشگر باید با بررسی نوع شکل چشم و فاصله بین ابرو و چشم و غیره، در تصمیم گیری متقاضی به او کمک کند. سپس هر تار مو با چسب جراحی در قسمت های مورد نظر ابروها چسبانده می شوند. در نهایت موهای چسبانده شده ماند موهای واقعی ابرو به نظر می رسند. این پروسه حدود یک ساعت و نیم به طول می انجامد و هیچ دردی ندارد.

مدت ماندگاری اکستنشن ابرو و مژه

این مورد بستگی به سبک زندگی فرد دارد. اگر بالاترین مراقبت را از ابروهای خود انجام دهید اکستنشن می تواند تا 2 هفته دوام داشته باشد. هم چنین می توانید هر 2 هفته یک بار ترمیم انجام دهید. در غیر این صورت موهای اکستنشن شده به مرور زمان می ریزند. لازم به ذکر است که اکستنشن ابرو همانند اکستن مژه، قابل برداشتن است. هزینه هر دو هفته یک بار برای اکستنشن مژه می تواند برای خیلی افراد سنگین باشد، پیشنهاد می شود که برای مهمانی و مجالس خاص از این روش استفاده کنید.

7-لمینیت ابرو

این یک روش درمانی است که ظاهر ابروها را طبیعی نشان می دهد. لمینیت ابروها و حتی مژه ها برای بازگرداندن موهای ضعیف استفاده می شود. در این روش تغذیه و رطوبت رسانی عمیقی همراه با کراتین و روغن های معدنی بکار می رود. ابروها به این ترتیب درخشان خواهند شد و رنگ بسیار زیبا و غنی خواهند داشت و مراقبت خاصی نیز پس از انجام این روش لازم نیست.

ابروهای لمینیت شده می توانند ابعاد صورت را به زیبایی نشان دهند از نظر قیمتی نسبت به سایر روش های نامبرده شده، ارزان تر و به صرفه تر است. اما تفاوت در این جا می باشد که بخش های نقاشی و رنگ شده در روش لمینیت ابرو، واضح است و امکان دارد اندکی غیر طبیعی به نظر برسد.

مراحل انجام لمینت ابرو:

در این روش ابروها تمیز می شود و با ابزار خاصی مرطوب و روغنی می شود تا مواد مغذی به داخل موهای ابرو نفوذ کنند. سپس ترکیب مورد استفاده در لمینیت ابرو استفاده می شود تا موهای ابرو نرم و لطیف شود. به این ترتیب همه موها منظم و مرتب می شوند.

سپس زمانی که این پروسه انجام شد، ابروها شکل می گیرند. در مرحله بعد، پرکردن موهای ابرو با کلاژن می باشد و پس از آن یک سرم خاص برای ابروها به کار می رود که وضعیت ابروها را ثابت نگاه می دارد. این روش نقش درمانی دارد، اما اگر نسبت به مواد به کار رفته در این روش حساسیت داشته باشید، باید مراقب باشید. لمنیت در برابر باد و خورشید و آب دریا نیز ماندگاری دارد. از دیگر مزیت های این روش می تواند به تغذیه و تقویت تار موهای ابرو اشاره کرد و این که دوام بالایی دارد و شما نیاز به استفاده از لوازم آرایشی مختلف ندارید. لمینیت باعث تقویت و زیبا تر شدن هر چه بیشتر ابروها می شود.

دوام روش لمینیت ابرو:

لمینیت ابروها تا 2 ماه دوام دارد. بعد از این مدت می توان این روش را دوباره انجام داد. اگر ابروها بسیار برای این روش ضعیف باشند، دوره ریکاوری و مراقبتی بعد از لمینیت به فرد ارائه می شود.

توصیه می شود که بعد از انجام لمینیت ابرو، تا 24 ساعت ابروها را خیس یا مرطوب نکنید. این پروسه به طور کلی بین 1.5 تا 2 ساعت زمان نیاز دارد.

8- تینتینگ ابرو

تینتینگ برای افرادی مناسب که تار موهای ابرو روشن و متعادلی دارند و باعث می شود تا ابروها به نظر ضخیم تر و پرشت تر به نظر برسند. در این روش از رنگ طبیعی و گیاهی نیمه دائمی برای موهای ابرو استفاده می شود. به یاد داشته باشید که رنگ گیاهی مورد نظر تنها به تار موها نفوذ می کند نه پوست، از این رو نمی توان نقاط طاسی و کچلی میان ابرو را پر کردیا پوشاند. این روش برای افرادی مناسب است که به خوبی ابروهای خود را شکل داده اند و از ابروهای خود راضی هستند. می توان از رنگ های روشن تر و تیره تر موها را برای روش تینتینگ استفاده کرد.

دوام روش تینتینگ ابرو

تینت ابرو از 1 ماه تا 3 ماه دوام دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *