بهترین مزوتراپی مو در اصفهان

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی (Mesotherapy) واژه‌ای است مرکب از دو کلمه‌ یونانی mesos به معنی میانه و therapy به معنای درمان، در مجموع شیوه‌ای خاص در پزشکی زیبایی است برای از بین بردن سلولیت، افزایش سرعت کاهش وزن، درمان چاقی‌های موضعی، جوان‌سازی، درمان ریزش مو و ترمیم آن، و همچین درمان لک‌های تیره و استریا و بسیاری موارد دیگر. این شیوه‌ی درمانی با استفاده از تزریق‌های داروهایی غیرشیمیایی و عصاره‌های گیاهی انجام می‌شود؛  از دیگر داروهای مورد استفاده در مزوتراپی می توان به داروهای سنتتیک، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی، و همچنین آمینو اسیدها اشاره کرد. با کمک این ریز تزریق‌ها بافت‌های پوست در زیر لایه‌های چربی هدف قرار می‌گیرند و لایه‌ مزودرم به بازسازی و ترمیم موی طبیعی تحریک می‌شود. لایه‌ مزودرم یا  همان لایه‌ میانی پوست، در عمقی نزدیک به یک میلی‌متر در زیر لایه‌ سطحی پوست قرار دارد.

مزوتراپی از آن دست روش‌هایی ست که بسیار کم ‌درد بوده و با کمک بی‌حسی‌های موضعی انجام می‌شود. این شیوه‌ی درمانی همچنین بسیار ساده و اصطلاحا سرپایی است و بیمار بعد از انجام مزوتراپی درد چندانی نخواهد داشت و بعد از انجام مزوتراپی نیاز به گذراندن دوران نقاهت نخواهد داشت.

بیش از سه دهه است که از مزوتراپی برای ترمیم و بازیابی کیفیت موها، و همچنین رفع کم پشتی و کچلی استفاده می شود و باعث رشد دوباره‌ موهایی می‌شوند که به تازگی درگیر ریزش شده اند، یا در معرض طاسی قرار گرفته اند. البته این تکنولوژی برای درمان عمده‌ معضلات و مشکلات ریزش مو، کمبود مواد مغذی و کاهش جریان خون در پوست سر استفاده می شود.

برای درمان ریزش مو به وسیله‌ این شیوه‌ی درمانی، محلول مزوتراپی به پوست سر تزریق می‌شود؛ این محلول از ترکیب‌های ویژه‌ای از برخی مواد شیمیایی و معدنی، و همچنین آمینو اسیدها و ویتامین‌ها و اسیدهای هسته‌ای و کوآنزیم‌ها ساخته شده و با دوزهایی متناسب با نیازهای هر بیمار به لایه‌های میانی پوست سر تزریق می‌شود. در این روش درمانی سطح هورمون‌ها به مرور زمان و با ادامه پیدا کردن روند درمان به تعادل رسیده و در نهایت تداوم رشد موهای جدید و سالم را در پی خواهد داشت.

داروی مزوتراپی مو از چه ترکیباتی تهیه می‌شود؟

داروهایی که در روش درمانی مزوتراپی مو به کار می‌روند به دو دسته کلی داروهای خالص و داروهای از پیش مخلوط شده یا کوکتل تقسیم می‌شوند.

داروهای از پیش مخلوط شده بسته به هدف درمان و مورد مصرف، از ویتامین‌های مختلف، اسیدهای آمینه و املاح مورد نیاز ساخته می‌شوند.

7 برند از بهترین مواد مزوتراپی مو

1- مزو مو رویتاکر فرانسه

شرکت REVITACARE یک ‌آزمایشگاه فرانسوی است که در سال 2003 تاسیس شده است. فعالیت این شرکت در زمینه طراحی و ساخت کوکتل‌های پزشکی جهت درمان مشکلات مو و پوست می باشد. مزو معروف و شناخته شده‌ی هیرکر HAIRCARE نیز جهت درمان مشکلات مو توسط شرکت رویتاکر فرانسه تولید شده است. این محصول حاوی تمام مواد مغذی موثر جهت جلوگیری از انواع ریزش مو است. كوكتل رویتاکر روی سه قسمت تاثیر می‌گذارد:

ریشه‌ی مو: با بازسازی ریشه‌ی مو و تقویت آن در پوست سر باعث درمان ریزش مو می‌گردد.

پوست سر: پوست سر عمیقا آبرسانی می‌شود. حفاظت آنتی‌اکسیدان‌ها حفاظت می شود و باعث رفع شوره‌ سر می‌گردد.

ساقه‌ی مو: با خواص آنتی‌اکسیدانی خود از ساقه‌ مو محافظت می کند و در نتیجه باعث تقویت و بازسازی بافت مو می‌شود.

مواد تشکیل دهنده:

آمینواسیدها:آرژنین، سیستئین، گلوتامین، گلیسین، اورنیتین.

کمپلکس ویتامین:B3، B5، B6، B8، B9، B12

هیالورونیک اسید و زینک گلوکونات

2- مزو مو BCN اسپانیا:

شرکت بی سی ان یک آزمایشگاه بین المللی در زمینه‌ تولید محصولات مزوتراپی پوست و مو است. این شرکت در طیف گسترده‌ای از درمان‌های مختلف، کوکتل مزوتراپی تولید می‌کند. این شرکت پانزده محصول مختلف برای درمان‌های مربوط به مو تولید کرده که در ادامه دو مزو معروف و پر استفاده از این برند در ایران را بررسی میکنیم.

مزو مو BCN مدل اسکالپ:

مزو BCN SCALP ترکیبی از مواد مختلف است که با نادیده گرفتن شرایط نامتعادل هورمونی باعث بازسازی سلولی موها خواهد شد. این محصول با گشاد کردن عروق باعث بهبود خون‌رسانی و در نتیجه تغذیه‌ی پیاز موها می‌شود.

مواد تشکیل دهنده:

پانتنول: با نفوذ موثر در پوست باعث مرطوب کنندگی قوی پوست می‌شود.

ویتامین B6: با تنظیم چربی پوست ریزش مو را محدود و کنترل می‌کند.

ویتامین B1: یک نوع آنتی‌اکسیدان که باعث افزایش گردش خون و رسیدن اکسیژن به ریشه مو و پوست می‌شود.

بیوتین: اگزما و خشکی پوست را کنترل میکند و با ریزش مو مبارزه می‌کند.

آهن: به عنوان جز اساسی پروتئین‌ها و آنزیم‌ها تاثیر مستقیمی بر روی مو دارد.

مزو مو BCN مدل کپیلوم:

مزو BCN CAPILLUM پیشرفته‌ترین کوکتل ریزش‌مو شرکت BCN است. این محصول در درمان ریزش مو ناشی از عوامل هورمونی، تغذیه ای و استرس موثر می باشد. فرمول این محصول با ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و اسید هیالورونیک برای مراقبت از پوست تکمیل شده است.

مواد تشکیل دهنده:

پپتیدهای نسل جدید: ترکیب انحصاری که باعث تقویت و بازسازی پاپیلای پوستی می شود.

بیوتین: اگزما و خشکی پوست را کنترل میکند و با ریزش مو مبارزه می‌کند.

پانتنول: با نفوذ موثر در پوست باعث ایجاد رطوبت قوی پوست می‌شود.

ویتامین های، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، اسیدهای نوکلئیک، اسید هیالورونیک، کلفاتوور، روتین آپیژنین، تورین، اورنیتین، آدنوزین، سیترولین و آرژنین

مزو BCN یکی از قدیمی‌ترین و پراستفاده‌ترین مزو‌های موجود در ایران است. قیمت آن نیز در مقایسه با دیگر محصولات مقرون به صرفه می باشد و با توجه به قیمت عادلانه اثربخشی قابل توجهی در بهبود حجم و سلامت موها دارد.

 

3- کوکتل مو فیوژن اسپانیا

فیوژن مزو یک شرکت چند ملیتی متخصص در تولید و توسعه محصولات مراقبتی پوست و مو است. این شرکت کوکتل مزو مو خود را در دو نوع تولید می‌کند:

مزو فیوژن مدل F-HAIR:

کوکتل مو F-HAIR فیوژن، گردش خون در اطراف فولیکل‌ها را افزایش می‌دهد و باعث بازسازی ریشه‌ مو می‌شود. همچنین دارای فرمول موثر برای تقویت موهای نازک و درمان ریزش مو است. این محصول، فولیکول ها را برای رشد مجدد مو تحریک می‌کند.

مواد تشکیل دهنده:

عصاره ی گیاه جینکو و سنتلا: عصاره ی جینکو گشادکننده‌ی عروق است و باعث افزایش جریان خون و اکسیژن به پوست سر می‌شود.

سیلیکون ارگانیک: باعث تقویت و استحکام ساقه‌ی مو می‌شود.

هیالورونیک اسید: باعث نرمی و لطافت موها می شود.

مواد معدنی:‌ کلسیم، آهن، روی، منیزیم، مس

ویتامین‌ها، بیوتین و اسید‌های امینه

مزو مو فیوژن مدل F-HAIR MEN:

مزو مو F-HAIR MEN ویژه‌ی آقایان نیست و برای خانم‌ها هم کاربرد دارد. این محصول برای آلوپسی آندروژنیک یا طاسی با الگوی مردانه تولید شده است. این الگوی ریزش به صورت ژنتیکی در پاسخ به هورمون‌های مردانه ایجاد می‌شود. کوکتل مو فیوژن مدل مردانه با ترکیبی از پپتیدها، فاکتورهای رشد، سیلیسیم آلی، پانتنول و اسید هیالورونیک به طور موثری آلوپسی را درمان می کند.

مواد تشکیل دهنده:

دی پانتنول: دارای ویتامین B5 معروف به ویتامین پوست و مو.

سیلیکون ارگانیک: باعث تقویت و استحکام ساقه‌ی مو می‌شود.

تترا پپتید 3: یک ماده فعال موثر حاوی چهار اسید آمینه که باعث قوی شدن ریشه مو در پوست می‌شود و در نتیجه باعث درمان ریزش مو می‌شود.

برند فیوژن از برندهای مراقبتی گران قیمت به شما می‌رود و می توان آن یکی از بهترین مارک داروی مزوتراپی مو دانست.

 

4- کوکتل مو مزو لایک اسپانیا

برند اسپانیایی Meso Like آزمایشگاه و تولید‌ کننده‌ انواع تخصصی مزوهای پوست و مو است. این شرکت استفاده از مزوها را به علت نتایج فوری، کارآمدی و غیر تهاجمی بودن توصیه می کند. مزو لایک برای ریزش مو سه محصول ارائه کرده است:

مزو لایک مدل هیر پلاس

کوکتل Hair+ به عنوان محصول پایه معرفی شده است. این محصول داری ترکیبی از مواد مختلف می باشد که در چرخه‌ رشد مو تاثیر مثبت می‌گذارد. این کوکتل با نادیده گرفتن شرایط هورمونی به بازسازی سلول ها می‌پردازد. همچنین با قدرت مرطوب کنندگی زیاد سطح رطوبت پوست را افزایش می دهد.

مواد تشکیل دهنده: پانتنول، بیوتین، کافئین، آهن، ویتامین B1، ویتامین B6

مزو لایک مدل هیر لیدی

مزو لایک hair lady مخصوص خانم‌ها این محصول محرک رشد مو است و ترکیبات آن برای درمان ریزش مو توصیه شده است.

مواد تشکیل دهنده: اسید آزلائیک، اسید پانتوتنیک روی، بیوتین و پیریدوکسین

مزو لایک مدل هیر مَن

مزو لایک hair man مخصوص آقایان است. این کوکتل نیز، خواص مشابه مدل هیر لیدی را دارد.

مواد تشکیل دهنده: فیناستراید، پانتوتنیک اسید بیوتین و پیریدوکسین

این کوکتل نیز قیمت مقرون به صرفه ای دارد و در ایران پرطرفدار می باشد.

 

5- کوکتل مو بایو اسکین اسپانیا

شركت اسپانیایی Bio Skin تولید کننده انواع کوکتل‌های مزوتراپی، لایه‌بردار و محصولات آرایشی است.

مزو بایو اسکین هیر پرو:

مزو BIO SKIN HAIRPRO ریشه‌ مو را برای رشد سالم تغذیه می‌کند. این محصول برای درمان آلوپسی آندروژنیک یا طاسی با الگوی مردانه بسیار موثر است. این محلول داری اثر ضدالتهابی است و با افزایش گردش خون، ریشه‌ مو را با اکسیژن تغذیه می‌کند.

مواد تشکیل دهنده:

عصاره‌ی برگ جینکو:یک گیاه با خواص دارویی متعدد.

سیلانول ارگانیک: ماده‌ی معدنی برای احیای بافت پوست و مو است.

هیالورونیک اسید: باعث آبرسانی و ترمیم بافت پوست و مو می‌شود.

پانتنول، مانیتول، پروپیلن گلیکول و اسید آمینه و ترکیبات دیگر…

6- کوکتل مزو درماهیل کره

درماهیل یک برند کره جنوبی است که محصولات مراقبتی و آرایشی مختلفی تولید می‌کند. شرکت درماهیل دو نوع کوکتل مناسب مو تولید می‌کند. که فقط یک مدل از آن به ایران وارد می‌شود که در ادامه بررسی می‌کنیم.

مزو مو Dermaheal HL:

کوکتل مو Dermaheal HL یک محلول ضد ریزش مو برای مردان و زنان است که با ایجاد گردش خون و تحریک فولیکول مو باعث رشد موها می‌شود. این کوکتل با تغذیه و آبرسانی، مشکلات پوست سر را بهبود می‌بخشد و با تقویت ریشه‌ی مو تراکم و ضخامت موها را افزایش می‌دهد.

مواد تشکیل دهنده: 4 نوع پپتید، 24 آمینو اسید، 14 ویتامین، 3 آنزیم، 4 ماده ی معدنی و …

مزو مو درماهیل نیز جزو برندهای اقتصادی است.

 

7- مزو مو توسکانی اسپانیا

توسکانی یک شرکت اسپانیایی است که در حوزه های مختلف تجهیزات پزشکی فعالیت می کند. این شرکت دو نوع کوکتل مو جهت درمان ریزش مو معرفی کرده است.

مزو مو توسکانی مدل HCPR

مزو TOSKANI HCPR یک محصول بر پایه‌ی پپتید (ترکیب چند اسید آمینه) می باشد. این محصول در جلوگیری در ریزش مو در زنان و مردان مورد استفاده می باشد. این کوکتل با تقویت و بازسازی ریشه‌ مو باعث ضخامت و تراکم موها را افزایش می‌دهد.

مزو مو توسکانی مدل پلاس:

مزو TOSKANI Hair Cocktail Plus ترکیبی از انواع مختلف مواد است که در مراحل مختلف چرخه‌ رشد مو تاثیر می‌گذارد. در ریزش موهای مردانه و زنانه در اثر مشکلات ناشی از غدد جلوگیری می‌کند، همچنین این محصول باعث گردش خون بیشتر و تامین مواد‌مغذی مورد نیاز مو می‌گردد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *