بهترین مرکز لیزر اصفهان

معیارهای انتخاب بهترین مرکز لیزر را می توان این گونه برشمرد:

1-کادر مجرب و متخصص

2-رعایت اصول بهداشتی

3-برخورد مناسب با مراجعه کنندگان

4-پاسخگویی و مشاوره مناسب

5-استفاده از دستگاه های جدید و استاندارد

یافتن یک مرکز استاندارد و با تجربه با پرس و جو و مراجعه حضوری و دیدن نمونه های کار انجام شده و برخورد پرسنل مرکز قابل دستیابی است. کلینیک زیبایی نابلکس از بهترین کلینیک های زیبایی در اصفهان می باشد که آماده ارائه خدمات باکیفیت از جمله انجام انواع لیزر با بهترین روش ها و جدیدترین دستگاه ها در سطح استان اصفهان به شما می باشد.

از جمله کاربردهای لیزر می توان به از بین بردن موهای زائد، از بین بردن لک و وایتنینگ اشاره نمود. در این مقاله شرح مختصری از انواع وایتنینگ ارائه شده است.

عملکرد لیزر موهای زائد

در مجاورت فولیکول های مو، رنگدانه های پوست (ملانین) قرار گرفته‌اند. این رنگدانه ها باعث ایجاد رنگ طبیعی در پوست ما می شوند. لیزر یک دسته از پرتوهای نور با انرژی و طول موج خاص است که پس از برخورد با ملانین باعث داغ شدن و درنتیجه تخریب فولیکول های مو می شود. با تخریب فولیکول دیگر تار مویی ساخته خواهد شد.

هرکدام از موهای بدن ما از ابتدا تا انتهای عمر دارای سه فاز رشد هستند:

فاز رشد یا آناژن:

۸۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد در یک زمان در این فاز قرار دارند. فولیکولی که در فاز آناژن باشد، در حال ساخت مو است و تار موی ساخته شده در حال رشد است.

فاز موقت یا کاتاژن:

در این مرحله رشد مو متوقف و ارتباط پیاز مو با فولیکول قطع می‌شود.

فاز استراحت یا تلوژن:

۱۰ تا ۲۰ درصد موهای زائد در این مرحله قرار دارند. فولیکولی که در فاز استراحت قرار دارد، مویی نمی‌سازد.

اگر هنگام لیزر موهای زائد، فولیکول مو در فاز استراحت باشد، اشعه لیزر بر آن اثر نخواهد داشت. به همین دلیل برای از بین بردن تمامی ‌موها، چند جلسه درمان با فواصل زمانی مشخص در نظر گرفته می شود. در هر جلسه تعدادی از فولیکول‌های فعال مو می سوزد تا تمامی‌ موها از بین برود.

لیزر آسیبی انتخابی وارد می‌کند؛ یعنی به طور همزمان آسیبی به پوست و بافت‌های مجاور فولیکول وارد نمی‌شود. لیزر می‌تواند بین ۷۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد را برای همیشه از بین ببرد.

بعضی از عواملی مانع می شود تا 100درصد موهای زائد حذف شود تغییرات هورمونی در بارداری یا بعد از یائسگی است که باعث فعال شدن برخی از فولیکول‌هایی می شود که با لیزر غیرفعال شده بودند.

بعضی فولیکول‌های بدن موهایی متفاوت تولید می‌کنند، موهای روشن‌تر، سفید رنگ، نازک و کرکی که لیزر روی این موها بی‌اثر است و همین فولیکول‌ها ممکن است در آینده موهای ضخیم و تیره بسازد.

موهای زائد صورت در خانم‌هایی که تنبلی تخمدان یا سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) دارند یک مشکلی اساسی است. موهای زائد صورت در این بیماری ها ضخیم و زیاد می‌شوند. وکس، موچین و بند انداختن نیز باعث ضخیم شدن و زیاد شدن موهای زائد می‌شوند. لیزر موهای زائد برای خانم‌های دچار تنبلی تخمدان صددرصد موثر نیست، ولی کمک چشمگیری به کاهش موهای صورت خواهد نمود.

با وجود مشکل پلی کیستیک که در آن افزایش هورمون تستوسترون در خانمها بوجود می آید، امکان فعالیت مجدد فولیکول لیزر شده و رشد مجدد موها وجود دارد.

لیزر موهای زائد صورت برای موارد زیر انجام می شود

دور و مابین ابروها

پشت لب فوقانی

پشت سر و گردن

خط ریش آقایان

چانه

گردن

لیزر موهای زائد صورت برای آقایان

بجز آقایانی که از شیو کردن مداوم خسته شده اند، در برخی بیماریها انجام لیزر موهای صورت یک روش درمانی است. از جمله فولیکولیت در صورت آقایان که موهای ریش، به سمت پوست برگشته و به درون آن وارد می شود و باعث ایجاد جوش‌های پراکنده به ویژه در گردن و التهاب پوست می شود.

بهترین کاندیدای لیزر موهای صورت

دو ویژگی اصلی می‌تواند تاثیر چشمگیری در اثرگذاری لیزر موهای صورت داشته باشند:

1-داشتن رنگ پوست روشن و موهای زائد ضخیم و تیره رنگ (وجود کنتراست بین پوست و مو) دو ویژگی اصلی در تاثیرگذاری لیزر موی زائد صورت است.

2-لیزر موهای زائد برای کسانی که موهای نازک، بور یا کرکی دارند تاثیر زیادی ندارد.

تشخیص این مورد را به کارشناسان با تجربه کلینیک زیبایی نابلکس بسپارید.

وایتنینگ چیست؟

کم کردن تیرگی پوست یک ناحیه از بدن که به هر علتی تیره تر شده به اندازه ای که پوست به رنگ عادی و نرمال برگردد، وایتنینگ (whitening) گفته می شود. به بیان ساده وایتنینگ کردن به معنی سفید کردن و روشن سازی نواحی از پوست است که با روش های خاصی از جمله لیزر انجام می گیرد.

بیشتر لیزرها ملانوسیت را از بین نمی برند که در نتیجه ملانوسیت سالم می ماند و تا وقتی ملانوسیت سالم باشد، ملانوزوم تولید می کند و تیرگی بازخواهد گشت. بعضی از لیزرها بطور موقت ناحیه مورد نظر را روشن می کند که بعلت انباشت تعداد زیادی ملانوزوم، در ضخامت اپیدرم می باشد.

وایتنینگ سه تاثیر مستقیم بر روی پوست خواهد داشت که هر سه این موارد به تیرگی و نوع پوست بستگی دارد:

1-وایتینگ کردن با لیزر می تواند بطور مستقیم بر روی رنگ پوست تاثیر بگذارد.

2-لایه برداری از سطح پوست به جوانسازی و روشن کردن کمک می کند.

3-وایتنینگ بر روی رنگدانه اثر می گذارد و باعث سفید شدن پوست خواهد شد.

همه انواع پوست، واکنش یکسانی به عمل لیزر ندارند و مقدار ملانین یا همان رنگدانه در هر پوست میزان پاسخگویی به لیزر وایتنینگ را مشخص می کند. پوست بر اساس تناژ یا رنگ به شش دسته تقسیم می شود:

دسته اول و دوم شامل پوست‌های رنگ پریده و روشن است.

دسته سوم که به پوست گندمی معروف است جزو پوست‌های سبزه و تیره هستند.

پوست زیتونی تا قهوه‌ای، قهوه‌ای تیره و قهوه‌ای متمایل به سیاه از انواع پوست‌های سبزه و تیره هستند.

عمل لیزری با اهداف زیبایی، آب، گلبول قرمز و یا ملانین را هدف قرار می‌دهد. غلظت ملانین در چهار دسته پوست تیره بیشتر است، پس احتمال آسیب دیدن آن در صورت انجام نادرست عمل لیزر از جمله سوختگی و اسکار گرفته تا هایپو و هایپر پیگمنتیشن بیشتر خواهد بود.

اگر برای لیزر پوست سبزه به یک کلینیک حرفه‌ای مراجعه کنید عوارضی را مشاهده نخواهید کرد. کلینیک زیبایی نابلکس در شهر اصفهان با کارشناسان مجرب و حرفه ای بهترین ها را برا شما رقم خواهد زد.

افراد مناسب برای لیزر لایتنینگ صورت

1- افراد 18سال به بالا

2-وجود لک در پوست صورت

3-اشخاصی که به صورت طبیعی پوست تیره دارند .

4-افرادی که تمال دارند رنگ پوست یکنواختی داشته باشند

5-کسانی که به دلیل رنگدانه های رو سطح پوست و یا لکه های تیره رنج  می برند .

6-اشخاصی که به دلیل در معرض نور آفتاب بودن طولانی پوستشان تیره شده است .

7-افرادی که به دلیل بالا رفتن سن و خطوطی که بر روی آن ایجاد شده ظاهری نامناسب در پوستشان ایجاد کرده است .

8-مناسب برای افرادی که پوستشان دارای جای زخم های مختلفی مانند جای جوش- آکنه و سایر زخم ها می باشد .

لیزر کیوسوئیچ چیست ؟

یکی از جدیدترین روش های جوانسازی پوست که عمر زیادی از ساخت آن نمی گذرد لیزر کیوسوئیچ است. لیزر کیوسوئیچیکی از بهترین روش‌های سریع و کم عارضه برای نابودی لک‌های پوستی ایجاد شده در اثر تغییرات هورمونی، افزایش سن، عوامل ارثی، بارداری و برخی بیماری‌ها و داروها، خالهای تیره مادرزادی(Nevus OTA) و کک و مک (Lentigo) است که هیچ آسیبی به بافت‌های پوست نمی‌رساند.

در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز لک‌هایی روی قسمت‌های مختلف بدن نظیر دست‌ها، بازوها، پاها، گردن بوجود می آید که با کمک این روش می‌توان این لک‌ها را از بین برد یا آن‌ها را کمرنگ‌تر کرد.

این تکنیک تنها با یک جلسه می تواند ملاسما و لک التهابی صورت را کاهش دهد و یا به طور کامل از بین ببرد. این لیزر  با طول موج خاص (۱۰۶۴ نانومتر)  بر روی پوست تابانده می شود  و توسط رنگدانه های پوست جذب می شود، پالس انرژی در این  لیزر در بیلیونیوم ثانیه است، رنگدانه در پوست آزاد شده و توسط بدن مجدداً جذب و دفع می شود و با این تکنیک لک‌ها یا رنگ‌های مصنوعی موجود در پوست از بین می رود.

لیزر کیوسوئیچ برای یکدست کردن رنگ پوست در همه قسمت‌های بدن نیز استفاده می شود. این دستگاه با دارا بودن چندین هندپیس کارایی های متفاوت و منحصر بفرد در درمان مشکلات پوست بسیار موثر است.

22کاربرد لیزرکیوسوئیچ (Q-Switch)

1- رشد موهای ناخواسته را کاهش می دهد و آن ها را به طور دائم از بین می برد.

2-درمان تیرگی پس از التهاب از جمله درمان چروک‌های سطحی پوست

3-لک‌های پس از جوش، زخم، آکنه و یا اسکار ناشی آن

4-حذف و پاک کردن کامل تاتو و خالکوبی صورت و بدن .

5-سلول های مرده پوست را کاهش می دهد.

6-حذف خال های مادر زادی بدن و صورت

7-درمان هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب

8- حذف کک و مک پوست بدن و صورت

9-چین و چروک ها را بهبود می بخشد.

10-درمان لک های ناشی از افزایش سن

11-کلاژن ‏سازی و جوان‌سازی پوست

12بهبود ضایعات عروقی (تلانژکتازی)

13- افتادگی صورت را برطرف می کند.

14- درمان لک حاملگی یا ملاسما

15-درمان لنتیگو سیمپلکس

16-درمان کراتوز سبورئیک

17-درمان منافذ باز پوست

18-درمان کراتوز سبوریک

19-درمان لک‌های لنتیگو

20-رگ های عنکبوتی

21-درمان قارچ ناخن

22-درمان ملاسما

افراد مناسب برای انجام لیزر کیوسوئیچ

1-برخورداری از سلامت عمومی

2- افرادی که با لک‌های پوستی درگیر هستند.

3-افرادی که تمایل به پاک کردن خالکوبی دارند.

4-وجود چند لک قهوه ای و بزرگ

5-وجود لکه های  با منشاء  نور آفتاب روی قفسه سینه ، بازوها یا پاها

پاک کردن تاتو با لیزر کیو سوئیچ

لیزر کیوسوئیچ روش استاندارد برای از بین بردن تاتو است که نتایج عالی و ایمنی داشته است. این روش به بافتهای دیگر پوست آسیب نمی رساند و فقط لیزر به قسمت های رنگی پوست وارد می شود.

ترکیبات رنگی زیاد در حاملهایی برای تاتو وجود دارد این مواد میتواند گیاهی و یا شیمیایی باشد. این مواد در درم در داخل سلول های فیبروبلاست و ماکروفاژها و هیستیوسیتها بطور طولانی مدت می ماند. اگر تاتویی در لایه سطحی پوست تزریق شود با تعویض دوره ای اپیدرم دفع و محو خواهد شد.

انواع لیزر کیوسوئیچ

Nd-YAG لیزر کیوسوئیچ

لیزر رابی Ruby

لیزر الکساندریت Alexandrite

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *